Przebieg procesu zakupowego w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy X Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-07-15 17:52:14

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Istotą niniejszej pracy jest proces zakupowy w przedsiębiorstwie i jego przebieg, czyli uogólniając, kwestia zaopatrzenia w firmie. Badania pod tym kątem przeprowadzono w Spółce X, która w swojej działalności biznesowej koncentruje się na sprzedaży sprzętu RTV, elektroniki, sprzętu komputerowego oraz artykułów gospodarstwa domowego. Hipotezy testowano głównie poprzez obserwacje, wywiad oraz ocenę wykorzystywanych w organizacji analiz i systemów, wspierających proces zakupowy. Wszyscy Product Managerowie, odpowiedzialni za zakupy i zaopatrzenie w przedsiębiorstwie X, zgodnie preferują wysoką jakość, dlatego nie trudno zauważyć, że strategia zakupowa dotyczy przede wszystkim wysokiego standardu oferowanych dóbr, a także serwisu i warunków gwarancji. Cena zakupów jest sprawą drugorzędną, choć niemniej ważną. Spółka X w chwili obecnej nie posiada sformalizowanej strategii zakupowej (np. w postaci odpowiedniego regulaminu), jednakże pracownicy Działu Handlowego, pozytywnie oceniają inne narzędzia, jakie mają do dyspozycji w swojej pracy, mimo, że twierdzą, iż zautomatyzowanie chociaż w części obecnego systemu w zakresie niektórych wykonywanych czynności usprawniłoby i upłynniło ich pracę.
The essence of this thesis is the purchasing process in a company and the course thereof, i.e. in general, the issue of supplies within a company. Research referring thereto was conducted in Company X, which in its business activity focuses on the sale of audio/video devices, electronics, computer equipment and household appliances. The hypotheses were tested mainly through observation, interview and the assessment of analyses and systems that are used in this organization and which support the purchasing process. All Product Managers responsible for purchases and supplies in Company X prefer high quality, therefore, it is not difficult to notice that the purchasing strategy refers to, first of all, high standard of offered goods as well as the service and warranty terms and conditions. The purchasing price is a secondary issue, however, not less important. Currently, Company X does not have a formal purchasing strategy (e.g. in the form of relevant regulations) but the employees of the Commercial Department assess other tools that they have at their disposal in a positive manner despite the fact that they claim that the automation, even in part, of the current system within the scope of certain actions would make their work more efficient and smooth.

Opis

Słowa kluczowe

zakupy, zaopatrzenie, logistyka, proces, kontrahent, towar, analiza, obserwacja, purchases, supplies, logistics, process, contracting party, goods, analysis, observation

Cytowanie