Identyfikacja wizerunku marki luksusowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Witek, Kamil
dc.date.accessioned 2013-12-12T10:58:15Z
dc.date.available 2013-12-12T10:58:15Z
dc.date.issued 2013-07-14 22:51:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2238
dc.description.abstract Niniejsza praca poświęcona jest próbie identyfikacji wizerunku marek luksusowych na podstawie dwóch marek wybranych przez autora, tj. Mercedes - Benz i BMW oraz postaw, jakie wykazują konsumenci na rynku samochodów luksusowych, a także próba potwierdzenia tezy, iż wyżej wymienione marki wybierane są przez osoby, które utożsamiają się z postrzeganiem tychże marek na rynku. W tym celu, w maju 2013 r. przeprowadzone zostało badanie mające formę pisemnej ankiety składającej się z trzydziestu pytań zarówno otwartych jak i zamkniętych. Grupę respondentów stanowiło stu dwudziestu właścicieli samochodów z segmentu aut luksusowych, zamieszkujących różne regiony Polski. Zostali oni poproszeni o anonimowe wypełnienie ankiet. Aby móc wyciągnąć wnioski, dokonano analizy udzielonych przez ankietowanych odpowiedzi, pod względem częstotliwości ich występowania. W wyniku przeprowadzonych badań można stwierdzić, że istnieje korelacja pomiędzy wizerunkiem samochodu a sposobem bycia konsumentów, samochody marki Mercedes – Benz częściej wybierane są przez osoby rozważne i starsze, natomiast BMW przyciąga młodych lubiących prędkość konsumentów. pl
dc.description.abstract The purpose of this thesis was to determine and identfiy the image of luxury cars like Mercedes-Benz and BMW customer’s image of luxury cars and confirm the thesis hat the above mentioned brands are bought by people who identify themselves with the perception of these brands on the market, doing research and to find out the customer’s preferences for several categories of products: in this case I focused on exclusive luxury car. In that case, in May 2013, the research was conducted in the form of a written questionnaire consisting of thirty questions open and closed. Respondents were asked to fill out anonymous questionnaires. Group of respondents consisted of one hundred and twenty car owners of luxury cars, living in different regions of the Poland. The results showed what customers thought of the luxury cars and how they responded. Analysis also revealed that such characteristics as plush interior and speed correlate positively with the image of a exclusive luxury car, while other features (such as expensive, superior driving characteristics, extremely comfortable, or high status) do not. According to this study, the correlation can be seen between the image of the car and the way of being a consumer, cars from Mercedes - Benz is often chosen by those sensible and mature, while BMW attracts young consumers who like speed. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie marką pl
dc.subject pozycjonowanie marki pl
dc.subject postrzeganie marki pl
dc.subject luksus pl
dc.subject samochody luksusowe pl
dc.subject brand management pl
dc.subject brand positioning pl
dc.subject brand perception pl
dc.subject luxury pl
dc.subject luxury cars pl
dc.title Identyfikacja wizerunku marki luksusowej pl
dc.title.alternative Luxury car brand identification pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-12T10:46:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info