Wykorzystanie analizy kluczowych czynników sukcesu w procesie opracowywania strategii rozwojowych grup kapitałowych na przykładzie NG2 S.A

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-07-05 09:58:16

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca poświęcona jest metodzie analizy kluczowych czynników sukcesu, polegającej na wskazaniu elementów mających decydujący wpływ na sukces przedsiębiorstwa w danej branży i określenie odpowiedniej strategii działania. Dane potrzebne do wprowadzenia strategii są zbierane poprzez analizę otoczenia, punktową ocenę atrakcyjności sektora, analizę mapy grup strategicznych i ostatecznie analizę kluczowych czynników sukcesu. Głównym celem podjętym w pracy była ocena obecnej sytuacji grupy NG2 S.A. oraz skierowanie uwagi na problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie w ramach przyjętej strategii. Przybliżenie metody analizy kluczowych czynników ma pokazać skuteczność tej metody w budowaniu strategii konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz pokazać zakres informacji o bieżącej sytuacji w branży i czynnikach określających pozycję przedsiębiorstwa. Przeprowadzone badania potwierdzają iż podstawą do opracowania strategii przedsiębiorstwa jest przeprowadzenie odpowiedniej analizy jego sytuacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Wskazanie kluczowych czynników sukcesu i wybranie tych najważniejszych pozwala na obranie odpowiedniego kierunku działania firmy w celu osiągnięcia maksymalnych efektów.
This diploma thesis is devoted to the analysis of the key factors of success, consisting of the decisive elements in the success of companies in the industry and to determine adequate business strategy. The data needed to implement the strategy is collected by analysis of environment, scores for the attractiveness of the sector, map analysis of strategic groups and finally analysis of key factors for success. The main aim of the project was the assessment of the current situation of the NG2 S.A. group and directing attention to the decision problems in the company as part of the strategy. Approximation methods of the analysis of the key factors have shown the effectiveness of this method in building a company's competitive strategy, show the information about the current situation in the industry and the factors determining the position of the company. The research confirms that the basis for the development strategy of the company is to carry out adequate analysis of the internal and external situation. Identify key success factors and select the most important ones allows to choose a proper course action of the company to achieve maximum results.

Opis

Słowa kluczowe

analiza kluczowych czynników sukcesu, zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, strategia zarządzania, grupy kapitałowe, analysis of the key success factors, strategic management, strategic analysis, strategy management, capital groups

Cytowanie