Motywy erotyczne w przekazie reklamowym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Jarosz, Albert
dc.date.accessioned 2013-12-16T09:50:03Z
dc.date.available 2013-12-16T09:50:03Z
dc.date.issued 2013-08-22 19:52:28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2352
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy jest wykorzystanie motywu seksu i elementów erotycznych w reklamie. Wątki erotyczne zawsze były obecne w reklamach, a współcześnie zaliczane są do najskuteczniejszych bodźców, jakimi dysponuje to medium. W pracy ukazano zatem przykłady wykorzystania erotyki w reklamie oraz podjęto próbę określenia sposobu postrzegania tych przekazów przez odbiorców. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne za pomocą kwestionariusza ankiety, które odbyły się na losowo wybranej grupie osób. Do badania zaproszono przypadkowo spotkane osoby, które wyraziły chęć wzięcia udziału w tym badaniu. Próba liczyła 60 osób. W świetle badań stwierdzono, że wątki erotyczne w reklamach przyciągają większą uwagę odbiorców niż produkt czy usługa, którego dany przekaz dotyczy. Okazało się też, że wizerunek kobiet jest częściej kojarzony z erotyką niż wizerunek mężczyzn. Z badań również wynika, że przekazy nawiązujące do seksu i erotyki nie powinny być zakazane. Uzyskane wyniki dowiodły, że motyw seksu wykorzystany w reklamie wpływa na emocje i zachowania odbiorców oraz przyciąga większą uwagę widzów, niż pozostałe elementy zawarte w przekazach. Dotyczy to głównie mężczyzn, choć badania pokazują, że kobiety także zwracają uwagę na elementy erotyczne w reklamach. pl
dc.description.abstract The subject of this work is the use of sex motif and erotic elements in advertising. Erotic motifs have always been present in advertisements and nowadays they are considered one of the most effective incentives at media disposal. Hence, in the study some examples of use of eroticism in advertising have been presented as well as an attempt has been made to determine how they are perceived by target public. For this purpose empirical research has been conducted by means of a questionnaire and a probability sample. Accidentally met and willing individuals were invited to take part in this research. The sample was 60 people. In the light of the research study it has been confirmed that erotic motifs attract more attention than the very product or service being the subject of the message. It has turned out that the female image is more often associated with eroticism than the one of the male. Moreover, the research shows that messages which make reference to sexual and erotic motifs should not be banned. The obtained results have proved that the motif of sex used in advertising impacts both the emotions and behaviours of the target public and attracts greater attention than other elements contained in a given message. This regards mainly males though the research results indicate that women also pay attention to erotic elements in advertisements. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject erotyka pl
dc.subject kobieta pl
dc.subject mężczyzna pl
dc.subject gender marketing pl
dc.subject badania ankietowe pl
dc.subject commercial pl
dc.subject erotica pl
dc.subject woman pl
dc.subject man pl
dc.subject gender marketing pl
dc.subject questionnaire research pl
dc.title Motywy erotyczne w przekazie reklamowym pl
dc.title.alternative Eroctic Motives in Advertising pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-07T13:31:49Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info