Zachowania agresywne a niepokój u młodzieży

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Uchnast, Zenon
dc.contributor.author Drozd, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-12-16T10:06:51Z
dc.date.available 2013-12-16T10:06:51Z
dc.date.issued 2013-06-15 13:02:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2355
dc.description.abstract Agresja jest zjawiskiem narastającym we współczesnym świecie. Badacze starają się znaleźć odpowiedź na pytanie, jaka jest geneza zachowań agresywnych. Wielu z nich łączy występowanie agresji wraz z odczuwaniem niepokoju. W związku z tym, celem mojej pracy było znalezienie odpowiedzi na pytanie: Czy i na ile istnieje współzależność pomiędzy poziomem niepokoju jako cechy a poziomem agresji wśród młodzieży gimnazjalnej? W celach badawczych sformułowałam następujące hipotezy: H1: Osoby o wysokim poziomie niepokoju uzyskują wysoki poziom zachowań agresywnych. H2: Osoby o niskim poziomie niepokoju ujawniają istotnie wyższą gotowość do zachowań agresywnych. Badania zostały przeprowadzone na grupie 120 gimnazjalistów (71 dziewcząt i 49 chłopców) w wieku od 13 do 16 r.ż. W badaniach zastosowałam następujące metody: Kwestionariusz „Nastroje i Humory” do badania agresji A. Buss i A. Durkee, Inwentarz gotowości do agresji interpersonalnej A. Frączka oraz Arkusz Samopoznania R. B. Cattella. Uzyskane wyniki badań potwierdziły tylko pierwszą, postawioną przeze mnie hipotezę. pl
dc.description.abstract Aggression is a growing phenomenon in modern days. Researchers try to seek out the origin of aggressive behavior. Many of them combine aggression with the feeling of anxiety. Therefore, the purpose of my paper was to find out the answer to the following question: „Whether there is and how strong a interdependence between the level of anxiety and the level of aggression among middle school students?” To pursue my research objective I created the following hypotheses: H1: Persons with a high level of anxiety obtain a higher level of aggression. H2: Persons with a low level of anxiety display a considerably higher level of readiness towards acts of aggression. Studies were performed on a group of 120 middle school students (71 girls and 49 boys) between ages of 13 and 16. I've used the following methods for my research: „Buss – Durkee Hostiliy Inventory” of A. Buss and A. Durkee, „Interpersonal Aggression Readiness” of A. Frączek and „IPAT Anxiety Scale” of R. B. Cattell. Research results proved only my first hypothesis. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject agresja pl
dc.subject lęk pl
dc.subject emocje pl
dc.subject psychologia pl
dc.subject młodzież pl
dc.title Zachowania agresywne a niepokój u młodzieży pl
dc.title.alternative Aggressive behavior and anxiety at youth pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-16T09:30:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info