Techniki pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google
Ładowanie...
Data
2013-08-22 12:39:09
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Praca poświęcona jest w swej części teoretycznej opisowi technik pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Google pomimo dominującej pozycji na rynku jest dość młodą wyszukiwarką, która początkowo nosiła nazwę BackRub (od angielskiego słowa backlink, oznaczającego liczbę stron linkujących do danego wyniku) stworzona w 1996 roku na Uniwersytecie Stanforda przez 2 studentów, Larry Page i Sergey Brin. BackRub działała na serwerach Uniwersytetu, gdzie po ponad roku uznano, że zbyt mocno obciąża łącza uniwersyteckie. W 1997 roku nazwa BackRub zostaje zastąpiona nazwą Google (od słowa „googol” – oznaczającego termin matematyczny – liczbę mającą postać jedynki ze 100 zerami). W części praktycznej autor chciał przedstawić stronę poświęconą swojej okolicy, na której zastosował poszczególne sposoby optymalizacji oraz zaprezentował jaki wpływ
dzięki nim udało się osiągnąć. Najważniejszy cel to, aby stronę mogło zobaczyć/odwiedzić jak najwięcej osób, przez co: - stworzono stronę zgodnie z zasadami HCI (human computer interaction), aby była przyjazna użytkownikowi, - zoptymalizowano słowa kluczowe oraz frazy, - zoptymalizowano stronę pod wyszukiwarkę Google, - dbano o jej poprawne działanie,
- dbano o jej wygląd oraz treści merytoryczne. Dzięki wprowadzeniu technik optymalizacji ruch na stronie o charakterze lokalno–informacyjnym znacząco się zwiększył. Udało się to dzięki nabyciu wiedzy na temat optymalizacji oraz stosowaniu się do wskazówek Google. W przyszłości strona przejdzie prawdopodobnie na system CMS, zostanie zaktualizowany wygląd, tak aby jeszcze bardziej był User Friendly oraz powstanie forum.
Opis
Słowa kluczowe
pozycjonowanie, strony internetowe, wyszukiwarki internetowe, reklama