Postawy sponsorów klubów sportowych względem finansowania sportu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-05-28 12:28:41

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca ma na celu przybliżyć zagadnienia związane z marketingiem sportowym, sponsoringiem oraz zbadać postawy sponsorów organizacji sportowych względem tego narzędzia promocji. Autor wykorzystał literaturę obejmującą temat, odbył rozmowę z osobą odpowiedzialną za komórkę marketingu w profesjonalnej organizacji sportowej. Przeprowadzono badania marketingowe wśród przedsiębiorstw sponsorujących sport w celu zbadania ich postaw wobec narzędzia promocji jakim jest sponsoring. Praca składa się z trzech rozdziałów z czego pierwszy i drugi dotyczą teorii a trzeci poświęcony zostanie badaniom marketingowym. W pierwszym rozdziale autor przedstawił marketing sportowy w ujęciu teoretycznym oraz ukazał jego typy, a następnie zaprezentował różnice dzielące „tradycyjny” marketing a jego sportowy odłam. Rozdział pierwszy zakończy się analizą kilku studiów przypadku pokazujących marketing sportowy z perspektywy klubów sportowych. Drugi rozdział opisuje zagadnienia związane ze sponsoringiem organizacji sportowych oraz jego wady i zalety. Następnie autor ukazał różnice pomiędzy sponsoringiem, mecenatem sportu a inwestowaniem w niego. Kolejną częścią jest przedstawienie rodzajów i celów sponsoringu po stronie sponsora jak i sponsorowanego oraz analiza skuteczności i efektywności tego narzędzia promocji. Rozdział drugi kończy pokazanie zasady tworzenia ofert dla sponsora i analiza takich ofert. Trzeci rozdział poświęcono badaniu marketingowemu dotyczącemu postaw względem sponsoringu. Autor przeprowadził wywiad kwestionariuszowy. Sponsoring jest potężnym narzędziem promocji, lecz aby przyniósł oczekiwane korzyści musi być starannie zaprojektowany oraz realizowany.

Opis

Słowa kluczowe

marketing sportowy, sponsoring, klub sportowy, finansowanie sportu

Cytowanie