Analiza strategii promocji gminy. Przypadek gminy Piwniczna-Zdrój

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-03-26 00:52:39

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest omówienie problematyki związanej z promocją jednostek samorządu terytorialnego. Dla wybranych gmin z otoczenia konkurencyjnego, posiadających opracowaną strategię promocji, przeprowadzono benchmarking. Szczególnej analizie poddano działania promocyjne oraz ich wpływ na rozwój tych gmin. Jednostki samorządu terytorialnego dzięki sprawnej i uporządkowanej polityce informacyjnej, w znaczący sposób wpływają na wizerunek gminy, a co za tym idzie na nowe inwestycje, nowe miejsca pracy, zwiększenie wpływów podatkowych jednostki czy wzrost liczby turystów. Rozważania prowadzą do wniosku, ze spójnie przygotowana strategia promocji w efektywny sposób wpływa na rozwój gminy.
The main aim of thesis is discussing about problems connected with the issue about the promotion of local government units. Benchmarking has been conducted for some communities from competitive environment which prepared strategy of promotion. Promotional activities and their influence on development of communities were painstaking analysed. An effective information policy of local government unit has influence on positive image of the community and as a result, it is possible to make new investments, create new jobs, grow taxable revenue and increase the number of tourists. To sum up, the strategy of promotion which was set up in proper way has an efficient influence on development of community.

Opis

Słowa kluczowe

marketing terytorialny, narzędzia promocji, wizerunek gminy, strategia promocji, benchmarking, territorial marketing, promotion tools, the image of the community, promotion strategy

Cytowanie