Kanały dystrybucji usług ubezpieczeniowych i ich analiza na przykładzie Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń S.A. Inspektorat w Gorlicach
Abstrakt
Zmiany zachodzące w gospodarce polskiej wywarły silny wpływ na rozwój rynku ubezpieczeń, który ulega nieustannym przeobrażeniom, pojawiają się na nim nowe firmy ubezpieczeniowe. Samo funkcjonowanie towarzystw ubezpieczeniowych na rynku powoduje, że jest ono narażone na ryzyko rosnącej konkurencji oraz na ryzyko związane z sytuacją gospodarczą i polityczną państwa. W rezultacie coraz trudniej jest nie tylko zdobyć nowych klientów, ale również utrzymać dotychczasowych. Trudności tych doświadcza również Towarzystwo Ubezpieczeń PZU, które było do lat 90 nie kwestionowanym liderem w zakresie ubezpieczeń majątkowych. Obecnie towarzystwo to, aby sprostać znacznej konkurencji musi walczyć o nabywcę usługi stosując narzędzia marketingowe. Jednym z najistotniejszych narzędzi jest dystrybucja, która na rynku usług (także ubezpieczeniowych) należy do kluczowych czynników sukcesu. Przedmiotem pracy jest przedstawienie narzędzi marketingowych wykorzystywanych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe, ze szczególnym uwzględnieniem analizy i oceny kanałów dystrybucji. Obiektem badań jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń S. A. Inspektorat w Gorlicach.
Opis
Słowa kluczowe
usługi ubezpieczeniowe, PZU S.A., marketing usług ubezpieczeniowych, dystrybucja usług ubezpieczeniowych