Kierunki rozwoju handlu detalicznego w Polsce na tle Unii Europejskiej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Honkisz, Małgorzata
dc.contributor.author Wiktor, Tomasz
dc.date.accessioned 2013-12-26T12:45:56Z
dc.date.available 2013-12-26T12:45:56Z
dc.date.issued 2013-06-05 17:34:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2698
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest ukazanie jak rozwijał się handel detaliczny w Polsce na tle ewolucji tej sfery działalności gospodarczej w Unii Europejskiej. Praca oparta została głównie o literaturę fachową z zakresu rozwoju kierunków handlu detalicznego w Polsce i Unii Europejskiej. Jako źródło pomocnicze wykorzystane zostały informacje zawarte na stronach internetowych. Na początku pracy zostało wyjaśnione pojęcie handlu, istota i cele dystrybucji, formy sprzedaży oraz kierunki rozwoju handlu detalicznego. W następnym rozdziale zostały opisane formy i kierunki zmian w handlu detalicznym w Unii Europejskiej i czynniki wpływające na jego rozwój. Ostatni rozdział poświęcony został rozwojowi handlu detalicznego w Polsce na tle Unii Europejskiej. Obejmuje on zagadnienia dotyczące rozwoju centrów handlowych, dystrybucji oraz zmian, jakie będą zachodziły w handlu detalicznym w Polsce. Handel detaliczny to motor napędzający gospodarkę finansową świata. Obserwując radykalne zmiany w strukturze handlu detalicznego możemy śmiało powiedzieć, że zmienił on również wizerunek naszego kraju. Przede wszystkim zmiany te w dużej mierze związane są z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Polska jako kraj członkowski przejęła i na zasadzie wymiany przekazała pewne elementy, które odniosły obopólne korzyści dla krajów. Handel z krajami członkowskimi to już nie eksport i import, ale dostawy wewnątrzwspólnotowe. Zmianie uległo nie tylko nazewnictwo, ale procedury dotyczące liberalizacji barier celnych. Olbrzymie znaczenie w dynamice handlu odniosły w szybkim tempie rozwijające się sieci handlowe sklepów. Te, które stawały się dominujące w kraju wciąż wchodzą na rynki krajów wspólnoty europejskiej. Dynamika ich rozwoju zależała i zależy od wielu nowatorskich strategii, aby zaistnieć musiały być konkurencyjne. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject handel detaliczny pl
dc.subject działalność gospodarcza pl
dc.subject handel zagraniczny pl
dc.subject Polska pl
dc.subject Unia Europejska pl
dc.title Kierunki rozwoju handlu detalicznego w Polsce na tle Unii Europejskiej pl
dc.title.alternative Directions of retail trade development in Poland as compared to the European Union pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-12-19T08:53:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info