Poznawcze i moralne uwarunkowania decyzji konsumenckich uczniów Gimnazjum w Podegrodziu. Analiza na podstawie odbioru reklam telewizyjnych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-02-09 16:17:32

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca magisterska jest wyrazem mojego zainteresowania problematyką zawartą w temacie głównym. W części teoretycznej przedstawiam przemiany zachodzące we współczesnej komunikacji marketingowej oraz analizuję wpływ reklamy telewizyjnej na rozwój konsumpcji wśród młodzieży gimnazjalnej. Do analizy wykorzystałam teorię rozwoju poznawczego J. Piageta oraz teorię rozwoju moralnego L. Kohlberga. Uwagę skupiam jednak na uwarunkowaniach decyzji zakupowych młodzieży, które są podejmowane pod wpływem reklamy telewizyjnej. Zapoznanie się z przebiegiem procesu decyzyjnego młodych konsumentów pozwoliło ukazać wpływ rodziny oraz środowiska rówieśników na te decyzje. Praca składa się z części teoretycznej oraz metodologicznej, przy czym są one koherentne. Skupiają się bowiem na analizie decyzji warunkowanych procesami poznawczymi oraz znajomością zasad etycznych dotyczących reklamy. Polem badawczym, szczegółowo sprecyzowanym w celach i hipotezach, było uzyskanie od respondentów informacji, jakie czynniki wpływają na ich decyzje zakupowe. Respondentami w badaniach są uczniowie klas drugich i trzecich uczęszczający do gimnazjum w Podegrodziu.
The master thesis I present is an outcome of my interest in cognitive and ethical conditionings of consumer decisions. The thesis consists of two coherent parts - theoretical and methodological – which are devoted to an analysis of decisions conditioned by cognitive processes and the knowledge of ethical rules relating to advertising. The research area described analytically in the aims and hypothesis was acquiring information on which factors have an influence on people’s buying habits. The respondents were second and third class pupils attending Gimnazjum in Podegrodzie. The theoretical part portrays the changes undergoing in contemporary marketing communication and it analyses the influence of TV advertisements on the development of consumerism among gimnazjum pupils. The theory of cognitive development by J. Piaget and the theory of moral development by L. Kohleberg are used in the analysis. The thesis concentrates on the conditionings of consumer decisions influenced by TV advertisements. The analysis of the decision making process shows the influence of family and peers.

Opis

Słowa kluczowe

komunikacja marketingowa, reklama, środowisko rodzinne, rozwój poznawczy, rozwój moralny, decyzje konsumenckie, kwestionariusz ankietowy, marketing communication, advertising, family environment, cognitive development, moral development, consumer decisions, questionnaire

Cytowanie