Rynek usług hotelarskich w regionie nowosądeckim oraz determinanty wysokiej jakości usług hotelarskich w opinii klientów

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-02-06 10:57:41

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy było poznanie opinii klientów dotyczących wielu aspektów działalności hoteli oraz oczekiwanej przez nich jakości świadczonych usług. Praca oparta została na wiedzy pozyskanej z analizy źródeł wtórnych, a także na analizie obecnego stanu rynku usług hotelarskich w regionie nowosądeckim ze szczególnym omówieniem zagadnienia jakości usług hotelarskich oferowanych na terenie regionu nowosądeckiego, a także wyników badania przeprowadzonego w celu poznania postrzegania tego rynku przez klientów. Analiza danych została utworzona na podstawie odpowiedzi 62. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu i została przedstawiona w rozdziale czwartym. Ostatni rozdział pracy prezentuje główne wnioski wypływające z porównania teorii hotelarstwa z odpowiedziami osób ankietowanych. Budowanie przewagi konkurencyjnej obiektu hotelowego powinno opierać się według respondentów na atrakcyjnej lokalizacji, utrzymywaniu czystości w obiekcie oraz dodatkowych formach spędzania czasu. Aczkolwiek czynnikiem mającym największy wpływ na postrzeganie hotelu przez jego gości jest nastawienie personelu do klienta, profesjonalizm oraz sposób wyrażania się obsługi hotelowej.
The main purpose of this work was to learn potential customers opinion in terms of hotels and theirs services. This work was based on knowledge gathered from analysis of secondary sources, analysis of the current hotel services market’s state and analysis of data gathered from 62 respondents, who took part in a research, and whose perception of the market an author was interested in. Analysis of gathered data was discussed in forth chapter of this paper. The last part was dedicated to present main conclusion based on analysis which were made. Respondents reckon that hotel’s competitiveness should come from attractive localization, cleanness and additional forms of entertainment. Nevertheless the most important factor for respondents was room service attitude, professionalism and a manner of expression.

Opis

Słowa kluczowe

hotel, jakość, zarządzanie jakością, usługa hotelarska, quality, quality management, hospitality service

Cytowanie