Walory turystyczne jako czynnik rozwoju ruchu turystycznego powiatu limanowskiego
Ładowanie...
Data
2013-01-31 08:50:45
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem mojej pracy jest ocena wpływu walorów turystycznych powiatu limanowskiego na rozwój ruchu turystycznego w tym regionie. Część pierwsza pracy zawiera teorię dotyczącą turystyki, walorów turystycznych i ruchu turystycznego, jak również przedstawia charakterystykę powiatu limanowskiego. W drugiej części pracy zostały przedstawione wyniki przeprowadzonych przeze mnie badań na temat wpływu walorów na rozwój ruchu turystycznego oraz czy reklama w powiecie jest odpowiednia. Z przeprowadzonej analizy badań wynika, że w powiece limanowskim walory turystyczne mają duże znaczenie dla turystów, co zachęca ich do przyjazdu do powiatu, a jednocześnie powoduje rozwój ruchu turystycznego. Analizując wyniki badań zauważyłam również, że reklama naszego powiatu wypada bardzo słabo na tle innych regionów w Małopolsce.
The aim of my study is to evaluate the influence of the tourist values in Limanowa County on the development of tourist activity in this region. The first part of this thesis consists of a theory about tourism itself, tourist values and tourist activity, as well as a short characteristic of Limanowa County. In the second part, the results of my research on the impact of tourist values on the development of tourist activity were presented. I also gave the answer to the question of whether the advertising in the district is appropriate. The analysis of the research shows that the tourist values of Limanowa County are of high importance to tourists, encouraging their arrival to the region, and at the same time contributing to the development of tourism. Analysing the results of the research I noticed also that advertising policy in our district seems to be weak in comparison to other regions of Malopolska Province.
The aim of my study is to evaluate the influence of the tourist values in Limanowa County on the development of tourist activity in this region. The first part of this thesis consists of a theory about tourism itself, tourist values and tourist activity, as well as a short characteristic of Limanowa County. In the second part, the results of my research on the impact of tourist values on the development of tourist activity were presented. I also gave the answer to the question of whether the advertising in the district is appropriate. The analysis of the research shows that the tourist values of Limanowa County are of high importance to tourists, encouraging their arrival to the region, and at the same time contributing to the development of tourism. Analysing the results of the research I noticed also that advertising policy in our district seems to be weak in comparison to other regions of Malopolska Province.
Opis
Słowa kluczowe
walory turystyczne, powiat limanowski, ruch turystyczny, turystyka, atrakcje turystyczne, tourist values, Limanowa County, tourist activity, tourism, place of interest, advertising Limanowa Country, reklama powiatu limanowskiego