Franchising jako możliwość rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Brak miniatury

Data

2001

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca ma na celu przedstawienie zalet i efektywności systemów franchisingowych oraz korzyści płynących z ich zastosowania, a także perspektyw rozwoju w Polsce oraz ukazanie franchisingu jako szansy rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przedstawiono genezę franchisingu, istotę oraz rodzaje, a także jego zalety i wady oraz aspekty prawne, omówiono również rynek franchisingowy na świecie i w Polsce. Zaprezentowano pojęcie małej (średniej) firmy, znacznie sektora MSP dla gospodarki, zagadnienia związane z sytuacją tego sektora w Polsce oraz przedstawiono szansy i możliwości, jakie oferuje system franchisingowy. Przedstawiono trzy firmy działające na zasadzie franchisingu - Drogerie Natura, „Pożegnanie z Afryką” oraz REMA 1000. Przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań ankietowych, których celem było zbadanie motywów przystępowania do systemów franchisingowych oraz stopień zadowolenia franchisobiorców.

Opis

Słowa kluczowe

franchising, MŚP, rynek franchisingowy, rozwój MŚP, zadowolenie franchisobiorców, franchising w Polsce, rodzaje franchisingu

Cytowanie