Analiza i ocena aktywności polskich przedsiębiorstw w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
Ładowanie...
Data
2012-12-20 17:57:26
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca magisterska zawiera, zagadnienia teoretyczne związane z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu, która obecnie jest jedną z najważniejszych strategii dla prowadzenia biznesu, poprzez wpływ, jaki wywiera na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa oraz jego relacji z interesariuszami. Wyjaśniono pojęcie społecznej odpowiedzialności oraz jej znaczenie, a także przedstawiono argumenty „za i przeciw” koncepcji. Opisano możliwe formy oraz poziomy społecznego zaangażowania firm. Poddano wnikliwej ocenie ich działania w tym zakresie oraz przeprowadzono analizę aktywności przedsiębiorstw na podstawie ogólnodostępnych informacji zawartych w rankingach, raportach oraz publikacjach. Zakończenie pracy stanowi poszerzony opis dobrych praktyk niekwestionowanych liderów społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.
Thesis of this master’s paper contains, theoretical issues related to the concept of corporate social responsibility, which is already one of the most important strategies for conducting business through the influence it has had on shaping the image of the company and its relationship with stakeholders. It explains the concept of corporate social responsibility and its importance, and presents arguments "for and against" the concept. It describes, the possible forms and levels of social engagement forms, subjected to a thorough evaluation of their activities in this area, and the analysis of business activity on the basis of public information in the rankings, reports and publications. It presents, exiting an extended description of the undisputed leaders of best practices of corporate social responsibility in Poland.
Thesis of this master’s paper contains, theoretical issues related to the concept of corporate social responsibility, which is already one of the most important strategies for conducting business through the influence it has had on shaping the image of the company and its relationship with stakeholders. It explains the concept of corporate social responsibility and its importance, and presents arguments "for and against" the concept. It describes, the possible forms and levels of social engagement forms, subjected to a thorough evaluation of their activities in this area, and the analysis of business activity on the basis of public information in the rankings, reports and publications. It presents, exiting an extended description of the undisputed leaders of best practices of corporate social responsibility in Poland.
Opis
Słowa kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu, zrównoważony rozwój, interesariusze przedsiębiorstwa, analiza i ocena aktywności przedsiębiorstw, dobre praktyki