Finansowe i marketingowe aspekty oceny banków w zakresie oferty usług dla klienta detalicznego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2004

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest ocena opłacalności wyboru oferty, na przykładzie rachunków bieżących w wybranych bankach. Współcześnie rynek bankowości podobnie jak i inne rynki skierowany jest na klienta, na jego potrzeby i wymagania. Dzieje się tak, ponieważ na rynku usług bankowych pojawia się coraz liczniejsza konkurencja w konsekwencji, czego klient jest coraz bardziej wymagający. Obserwując konsumentów zauważyć można zmiany gustów, nawyków i marzeń. Na rynkowe zachowania konsumentów i ich potrzeby wielki wpływ mają ciągle pojawiające się innowacje produktowe. Aby dokonać porównania oferty rynkowej konieczne jest poznanie cech charakterystycznych dla produktów bankowych, którymi klient będzie się kierował przy wyborze rachunku bieżącego w banku. W pracy tej zostanie podjęta próba porównania trzech wybranych banków, w zakresie najistotniejszych cech z punktu widzenia klienta. Banki konkurują nie tylko nowościami udostępnianymi w swojej ofercie, ale również proponują coraz to nowsze kanały elektroniczne do swoich produktów, które mają klientowi zapewnić wygodę w użytkowaniu. Banki prześcigają się w coraz to niższych opłatach za oferowane przez siebie usługi, a także oferują coraz to wyższe oprocentowania na lokatach i rachunkach bankowych, a także innych alternatywnych formach oszczędzania. Bankiem, w którym klienci coraz chętniej zakładają swoje rachunki, który wydaje się być najlepszym z porównywanych banków jest LUKAS Bank. W pracy tej dla porównania oferty omawianych banków zostanie zastosowana analiza porównawcza. Przy pomocy metody porównań, porównane zostaną banki względem wzorca hipotetycznego - banku wzorcowego, a następnie zestawione wyniki i dokonany wybór najlepszego rachunku w zakresie wszystkich cech. Aby prawidłowo przeprowadzić analizę efektywności produktów bankowych należy zapoznać się z zagadnieniami marketingu, marketingu mix, a także produktu bankowego.

Opis

Słowa kluczowe

produkty bankowe, marketing, marketing-mix, oceny produktow bankowych, mierniki i oceny ryzyka, Detaliczny Lukas Bank, Wirtualny Bank Inteligo, Deutsche Bank

Cytowanie