Lojalność młodych konsumentek wobec luksusowych marek perfum

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-01-09 12:29:07

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy dyplomowej są rozważania na temat lojalności klientów, a także identyfikacja lojalności młodych konsumentek wobec luksusowych marek perfum. Dla realizacji celów pracy przeprowadzono studia literatury przedmiotu, analizę rynku perfum w Polsce oraz przeprowadzono badania bezpośrednie na grupie młodych kobiet. Analiza wyników przeprowadzonych badań zwróciła uwagę na bardzo istotny problem polegający na nierozróżnianiu przez część respondentów marek perfum luksusowych od tych, które do nich nie należą. Analiza rynku oraz przeprowadzonych badań marketingowych ukazuje, iż rynek perfum luksusowych w Polsce charakteryzuje tendencja rozwojowa. Mimo to rynek ten wciąż nie dorównuje rynkom zachodnich państw europejskich. Istnieje na nim bowiem znikoma liczba firmowych sklepów luksusowych, a głównymi dystrybutorami perfum luksusowych są perfumerie. Dodatkowo ceny perfum luksusowych są bardzo wysokie, co często stanowi niemożliwą do pokonania przez klientów przeszkodę w ich nabyciu. Ponadto spora część ankietowanych używająca perfum luksusowych rzadko nabywa inne produkty tej samej marki. Jednocześnie niezbyt często poleca daną markę znajomym, część osób o istnieniu konkretnych perfum dowiaduje się dopiero stojąc przed sklepową półką.
The subject of this thesis is the recognition of perfume brand loyalty in young female consumers. This specification was implemented based on the study of the literature, perfume market analysis in Poland and survey among a group of young women. The analysis of the study drew attention to a very important issue: a section of the focus group did not recognize which perfume brands are luxury brands and which are not. The market and survey analysis shows that the market of the luxury brands in Poland is still developing. However, the market of luxury brands of perfumes and fragrances in Poland still lags behind the western European markets. That happens because of a small number of luxury brand shops, and the main distributors of luxury brand perfumes and fragrances are perfumeries. In addition very high prices of luxury brand perfumes and fragrances are an almost impossible barrier to overcome by Polish customers. Moreover a great part of the survey respondents that use luxury brand perfumes, rarely purchases other products of the same brand. In the same time they almost never recommend their favorite brand to others. A lot of customers find out about some perfumes in front of the store shelf and not before.

Opis

Słowa kluczowe

lojalność, konsument, marka luksusowa, rynek perfum, ankieta, kwestionariusz ankiety, loyalty, consumer, luxury brand, perfumes market, questionnaire

Cytowanie