Pozycjonowanie stron internetowych jako jedna z form reklamy internetowej na przykładzie "wyszukiwarki Google.pl"
Ładowanie...
Data
2012-12-16 21:05:36
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy było zaprezentowanie problematyki pozycjonowania stron internetowych
w polskojęzycznej wersji wyszukiwarki Google. W pracy przedstawiono proces
pozycjonowania strony internetowej oraz wyniki badań dotyczące znajomości tej formy
reklamy przez polskie społeczeństwo. Badania przeprowadzono na podstawie wypełnionych
kwestionariuszy ankiet, które pomogły w weryfikacji czterech założonych hipotez
badawczych. Do weryfikacji jednej z hipotez wykorzystano Test t-studenta. Analiza pokazała,
że pozycjonowanie stron internetowych jest znane przynajmniej połowie badanych
respondentów, a pozycja strony www nie do końca wpływa na wybór konkretnego linku
będącego jej adresem.
The aim of this thesis was to present the issue of search engine optimization in the Polish version of search engine „Google’. The paper presents the process of website positioning and the results of the research concerning the awareness of this form of advertising among Polish society. The study has been based on completed questionnaires, which have helped in the verification of four established research hypotheses. I n order to verify one of the hypothesis the test T-student was used. The analysis shows that SEO is known to at least half of the respondents surveyed, and the position a web page has in a search engine not necessarily in fluences the choice of a link connected with its address.
The aim of this thesis was to present the issue of search engine optimization in the Polish version of search engine „Google’. The paper presents the process of website positioning and the results of the research concerning the awareness of this form of advertising among Polish society. The study has been based on completed questionnaires, which have helped in the verification of four established research hypotheses. I n order to verify one of the hypothesis the test T-student was used. The analysis shows that SEO is known to at least half of the respondents surveyed, and the position a web page has in a search engine not necessarily in fluences the choice of a link connected with its address.
Opis
Słowa kluczowe
reklama internetowa, pozycjonowanie stron internetowych, SEO, Google, proces pozycjonowania, Internet advertising, search engine optimization, positioning process