W pracy omówiono następujące zagadnienie: komunikacja wewnętrzna w firmie międzynarodowej oraz wpływ różnic kulturowych na jej przebieg. Celem pracy było określenie interkulturowych kompetencji wpływających na efektywność komunikacji, wskazanie czynników podnoszących efektywność pracy w zespole wielokulturowym oraz określenie problemów komunikacyjnych w zespole wielokulturowym. Wpierw przedstawione zostały podstawowe zagadnienia z zakresu komunikacji i kultury, następnie dokonana jest analiza kompetencji interkulturowych pracowników Aker Solutions. Metodą badawczą, użytą w pracy był wywiad częściowo ustrukturyzowany. Analiza wskazała na większe znaczenie umiejętności miękkich, takich jak: słuchanie, cierpliwość, akceptacja, socjalizacja w efektywnej komunikacji, aniżeli kompetencje twarde, np. wiedza na temat innych kultur.
The purpose of this study was to investigate the internal communication in a multinational company and the influence of cultural differences on its process. The aim of the research was defining intercultural competence influencing the multicultural team work, specifying factors improving communication effectiveness communication barriers as well as identifying intercultural communication challenges. Firstly, the theoretical background of communication and culture was introduced. Next, the analysis of intercultural competence of Aker Solutions employees was performed. Semistructured interview was applied. The results of the study were that soft skills such as listening, patience, acceptance, social are more important than hard skills, for example knowledge about different cultures.