Marketingowa koncepcja jakości i jej odzwierciedlenie w aplikacji normy ISO 9001:2000 w Polsce i w krajach Unii Europejskiej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Szybkie zmiany, wprowadzanie na rynek coraz to nowych wyrobów, technologii, ciągle wzrastająca konkurencja – to tylko niektóre elementy, które powodują, że tradycyjne metody zarządzania stają się coraz mniej skuteczne. Sytuacja ta powoduje, że firmy poszukują nowych rozwiązań w zakresie metod i technik zarządzania. Rosnąca ilość zagranicznych inwestycji w Polsce sprawia, że wraz z napływem kapitału następuje również napływ praktycznej wiedzy na temat nowych koncepcji zarządzania organizacją, która w coraz większym stopniu znajduje zastosowanie w polskich przedsiębiorstwach. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie marketingowej koncepcji jakości w oparciu o normę ISO 9001:2000 oraz ukazanie wpływu tej koncepcji na zwiększenie efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Opis

Słowa kluczowe

marketingowa koncepcja jakości, normy ISO 9000:2000, gospodarka rynkowa, jakość, zarządzanie jakością, filozofia Kaizen, marketing partnerski, usługi, rozwój firmy

Cytowanie