dc.contributor.advisor |
Tomalska, Halina |
|
dc.contributor.author |
Jurusik Mirosław |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-04T16:09:22Z |
|
dc.date.available |
2014-01-04T16:09:22Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3333 |
|
dc.description.abstract |
Przesłanką do napisania niniejszej pracy były obserwowane, niepokojące zmiany w sektorze ubezpieczeń na życie. Po początkowym boomie trwającym kilka lat nastąpił, znaczny spadek sprzedaży nowych polis ubezpieczeniowych. Załamanie wzrostu rynku ubezpieczeń zbiegło się w czasie z nadejściem okresu dekoniunktury gospodarczej, która zaczęła się około roku 2000. Pierwsze oznaki recesji w sektorze ubezpieczeń zostały zanotowane już w pierwszym półroczu 2001 roku. Dział ubezpieczeń życiowych nieco później zareagował na pogorszenie sytuacji rynkowej. W roku 2002 ubezpieczyciele życiowi odnotowali najniższy przyrost składki w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Wydawać by się mogło, że stagnacja gospodarcza jest jedynym czynnikiem, który wpłynął na osłabienie rynku ubezpieczeń. W niniejszej pracy dokonano próby oceny działalności zachodnich firm ubezpieczeniowych, funkcjonujących na polskim rynku w kilku aspektach. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
ubezpieczenia |
pl |
dc.subject |
rynek ubezpieczeń |
pl |
dc.subject |
towarzystwa ubezpieczeń na życie |
pl |
dc.subject |
psychologia |
pl |
dc.subject |
osobowość |
pl |
dc.subject |
agent ubezpieczeniowy |
pl |
dc.subject |
pośrednicy ubezpieczeniowi |
pl |
dc.subject |
firmy ubezpieczeniowe w UE |
pl |
dc.subject |
etyka |
pl |
dc.subject |
polisy ubezpieczeniowe |
pl |
dc.title |
Analiza porównawcza procedur pozyskiwania klientów przez towarzystwa ubezpieczeń na życie – aspekty psychologiczne i organizacyjne |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |