Plasowanie towarzystwa ubezpieczeniowego i jego produktów na rynku na przykładzie Allianz

Ładowanie...
Miniatura

Data

2003

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Produkty branży ubezpieczeniowej odznaczają się specyficznymi właściwościami. Nie istnieją w sensie materialnym; to znaczy klient decydujący się na zakup, w zamian za wydane pieniądze, nie otrzymuje żadnej zmaterializowanej korzyści. Przy zakupie artykułów wyposażenia wnętrz, sprzętu gospodarstwa domowego czy urządzeń elektronicznych otrzymuje się konkretny przedmiot ułatwiający, bądź uprzyjemniający życie. W przypadku ubezpieczeń korzyści są odroczone (np. ubezpieczenia z funduszami inwestycyjnymi) bądź mają miejsce jedynie w przypadku wystąpienia szkody (ubezpieczenia komunikacyjne lub majątkowe). Działania marketingowe muszą zatem skupić się na uświadamianiu podstawowej korzyści płynącej z faktu ubezpieczenia się, jaką jest poczucie bezpieczeństwa, które zyskuje ubezpieczony. Każda firma działająca na rynku zwiększającej się konkurencji musi dbać o swój wizerunek; to on zapewnia firmie rozpoznawalność i budzi zaufanie potencjalnych klientów. Zagadnienia związane z kreowaniem tego wizerunku stanowią zasadniczą część rozważań niniejszej pracy. Przedstawione zostały te elementy marketingowej działalności firmy, które mają bezpośredni wpływ na zdobycie zaufania klientów, a w konsekwencji na sprzedaż produktu.

Opis

Słowa kluczowe

rynek usług ubezpieczeniowych, segmentacja rynku, plasowanie produktu na rynku, ubezpieczenia, marketing, wizerunek firmy, Allianz

Cytowanie