Marketingowa i funkcjonalna obsługa sklepu internetowego na przykładzie agito.pl

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-28 17:30:40

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca magisterska w głównej mierze dotyczy marketingowej oraz funkcjonalnej obsługi sklepu internetowego Agito.pl oraz biznesu w Internecie w szczególności handlu elektronicznego. Badania ankietowe przeprowadzone na potrzeby pracy obejmowały grupę pełnoletnich użytkowników Internetu, którzy zaznajomili się ze sklepem internetowym Agito.pl, a hipotezy badawcze zostały przeanalizowane testami nieparametrycznymi. Badania ankietowe prezentują preferencje respondentów odnoszące się do tematyki pracy. Z badań wynika, że większość badanych bardziej preferuje porównywarki cenowe niż wyszukiwarki, jeśli poszukują informacji o produktach. Również w ocenie respondentów usługi serwisu Agito.pl są na wysokim poziomie oprócz jednej czyli dostępności produktów. Jeden z rozważanych problemów badawczych to analiza dotrzymanych danych z ankiety i przeprowadzonego eksperymentu. Po poznaniu innego sposobu wyszukiwania informacji o produkcie większa ilość respondentów zmieniła swoje preferencje na rzecz porównywarek cenowych. Dodatkowo weryfikacja testem nieparametrycznym potwierdza słuszność stosowania takiego eksperymentu. Inny rozważany problem dotyczy oceny omawianego sklepu względem badanej płci. Po zbadaniu hipotez można stwierdzić, że kobiety nie przywiązują większej uwagi niż mężczyźni do serwisu Agito.pl. Dlatego nie ma sensu personalizować stron względem płci.

Opis

Słowa kluczowe

handel elektroniczny, biznes w Internecie, marketing, funkcjonalność sklepu, badania ankietowe, testy nieparametryczne

Cytowanie