Abstract:
Praca magisterska w głównej mierze dotyczy marketingowej oraz funkcjonalnej
obsługi sklepu internetowego Agito.pl oraz biznesu w Internecie w szczególności
handlu elektronicznego.
Badania ankietowe przeprowadzone na potrzeby pracy obejmowały grupę pełnoletnich
użytkowników Internetu, którzy zaznajomili się ze sklepem internetowym Agito.pl, a
hipotezy badawcze zostały przeanalizowane testami nieparametrycznymi.
Badania ankietowe prezentują preferencje respondentów odnoszące się do tematyki
pracy. Z badań wynika, że większość badanych bardziej preferuje porównywarki
cenowe niż wyszukiwarki, jeśli poszukują informacji o produktach. Również w ocenie
respondentów usługi serwisu Agito.pl są na wysokim poziomie oprócz jednej czyli
dostępności produktów. Jeden z rozważanych problemów badawczych to analiza dotrzymanych danych z
ankiety i przeprowadzonego eksperymentu. Po poznaniu innego sposobu wyszukiwania
informacji o produkcie większa ilość respondentów zmieniła swoje preferencje na rzecz
porównywarek cenowych. Dodatkowo weryfikacja testem nieparametrycznym
potwierdza słuszność stosowania takiego eksperymentu.
Inny rozważany problem dotyczy oceny omawianego sklepu względem badanej płci. Po
zbadaniu hipotez można stwierdzić, że kobiety nie przywiązują większej uwagi niż
mężczyźni do serwisu Agito.pl. Dlatego nie ma sensu personalizować stron względem
płci.