Logistyka przedsiębiorstwa produkcyjno handlowego na przykładzie firmy P.H.U. "Wiśniowski"

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Współczesna logistyka to wolnorynkowa koncepcja kształtowania gospodarki przedsiębiorstw podnosząca konkurencyjność i efektywność ich funkcjonowania, szeroko stosowana w krajach o rozwiniętej gospodarce. Obok podstawowych wskaźników logistycznych przedsiębiorstwo musi rozważyć aspekt czasu w warunkach rosnącego nacisku na szybką odpowiedź oraz zapotrzebowanie klienta. Ma to swoje implikacje na szczeblu operacyjnym oraz strategii przedsiębiorstwa i wymaga skoordynowania działań w łańcuchu logistycznym: od dostawców surowców, przez producentów i dystrybutorów, do detalicznych punktów sprzedaży. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnienia logistyki w firmie P.H.U. „Wiśniowski”, która będąc firmą rozwijającą się prężnie na rynku nie tylko polskim ale również zagranicznym, dostrzega logistykę jako potencjalny element konkurencyjności. Dobrze funkcjonujący dział logistyki w firmie pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją oraz skłonić klientów do zakupu oferowanego asortymentu ze względu na lepsze (szybsze) warunki dostaw.

Opis

Słowa kluczowe

logistyka, zarządzanie logistyczno-marketingowe, planowanie logistyczne, rentowność przedsiębiorstwa, dystrybucja, firma P.H.U. "Wiśniowski", analiza SWOT

Cytowanie