Wiedza jako czynnik różnicujący rynkową i giełdową wartość przedsiębiorstwa

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem głównym niniejszej pracy jest: 1) Cel poznawczy: Z uwagi na fakt, iż zagadnienie wiedzy oraz kapitału intelektualnego jest dziedziną nową, wybór tematu pracy został podyktowany chęcią zgłębienia znaczenia i wartości wiedzy zarówno na poziomie gospodarki jak i przedsiębiorstwa. W pracy za cele szczegółowe obrano: 1) Cel metodologiczny : W pracy dokonano przeglądu czterech grup metod pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa oraz przedstawiono krótką charakterystykę kilku czołowych metod każdej z grup. Prezentacja metod pomiaru kapitału intelektualnego ma na celu poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów pomiaru jak i doboru poszczególnych składników w zależności od stosowanej metody, celem oszacowania wartości potencjału intelektualnego przedsiębiorstwa. 2) Cel prakseologiczny (praktyczny): Analiza przedsiębiorstw Telekomunikacji Polskiej S.A. oraz Netii S.A. metodą Ante Pulić’a pozwala na zweryfikowanie hipotezy zawartej w temacie pracy, a mianowicie: „Wiedza to czynnik różnicujący rynkową i giełdową wartość przedsiębiorstwa”. Celowy dobór dwóch przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej pozwoli przeprowadzić analizę porównawczą otrzymanych wyników, jak również dokonać oceny wartości tworzonych poprzez poszczególne przedsiębiorstwa.

Opis

Słowa kluczowe

wiedza, wiedza w przedsiębiorstwie, rynkowa wartość przedsiębiorstwa, wartość kapitału wiedzy, metody pomiaru, analiza rynkowej wartości przedsiębiorstwa, Telekomunikacja Polska S.A., Netia S.A.

Cytowanie