Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumentów na przykładzie serwisu społecznościowego - Facebook
Ładowanie...
Data
2012-10-09 19:49:43
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest przedstawienie mechanizmu działania marketingu począwszy od tradycyjnych początków, poprzez Internetowe oblicze, kończąc na współczesnych mediach społecznościowych z największą współczesną platformą społecznościową na czele. Na treść pracy składają się trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym zdefiniowano termin marketingu zarówno klasycznego jak i nowoczesnego oraz przedstawiona została misja i jego funkcje. W rozdziale drugim opisane zostało zjawisko Social Media, jego następstwa i rodzaje. Rozdział trzeci to głównie analiza badania marketingowego dotyczącego oceny wiarygodności i skuteczności Facebooka i jego biznesowego zastosowania. Badanie zostało przeprowadzone na przypadkowej próbie badawczej 50 użytkowników Facebooka. Narzędziem przeprowadzania badania była ankieta internetowa udostępniona w serwisie Google Docs i następnie wysłana do przypadkowych użytkowników. Podsumowując, omówione zagadnienia oraz badanie dotyczące działań marketingowych na Facebooku zdecydowanie potwierdziły fundamentalną hipotezę pracy, która brzmiała : „Obecność firmy w mediach społecznościowych jest niezbędna w dzisiejszych czasach. Facebook i jego narzędzia to ‘kopalnia złota’ dla marketerów, którzy prawidłowo budując strategię marketingową firm za wykorzystaniem Social Media, przy niewielkich nakładach finansowych mogą osiągnąć wiele korzyści, nie tylko materialnych oraz długotrwale zaistnieć w szybko zmieniającym się rynku konsumentów”.
Opis
Słowa kluczowe
marketing, internet, marketing internetowy, serwisy społecznościowe, media społecznościowe