Marketing w czasach kryzysu gospodarczego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-09-28 14:48:06

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W obecnych czasach, niezwykle ważne dla przedsiębiorstw jest nie tylko umiejętne dobranie strategii marketingowej i bycie elastycznym wobec zmian zachodzących na rynku, ale też przeciwdziałanie niekorzystnym zmianom jakie może owe przedsiębiorstwo napotkać podczas swojej działalności. Odpowiednie działania analityczne i kontrolne, pozwolą na wczesne zdiagnozowanie nadchodzącego kryzysu, a należyte zarządzanie strategiczne, stworzy możliwość nie tylko skutecznego przeciwdziałania nadchodzącemu kryzysowi i minimalizowaniu jego skutków, ale także wzmocni pozycję firmy na rynku. Niniejsza praca naukowa, porusza problematykę związaną z prawidłowym funkcjonowaniem i rozwojem przedsiębiorstwa w czasach kryzysu, przedstawia mechanizmy kształtujące rynek i otoczenie konkurencyjne firmy; opisuje zależności zachodzące pomiędzy podmiotami na rynku: konsumentami, konkurencją, organami państwowymi i urzędami regulacyjnymi. Autor na podstawie analizy przedsiębiorstwa znajdującego się w kryzysie, próbuje poznać przyczyny i działania odpowiedzialne za jego niekorzystną sytuację.
Nowadays, the essential factors for enterprises are not only proper marketing strategy and flexibility towards market alternations, but also prevention of negative changes which might affect an enterprise during its activity. Appropriate analytic and control operations will enable such an enterprise to assess an upcoming crisis as early as possible, while proper management strategies will make possible not only an effective prevention of such a crisis and minimization of its effects, but will strengthen an enterprise’s position as well. This study brings up the issues associated with the enterprise’s proper functioning and development during the economic crisis, presents mechanisms forming the market, its vicinities and competitive companies, describes relationships between market subjects: consumers, competitors, state authorities and regulatory offices. On the basis of the crisis-stricken enterprise, the author tries to find out the causes and operations responsible for its unfavourable situation.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, rozwój przedsiębiorstwa, kryzys gospodarczy, konkurencja, zarządzanie

Cytowanie