Kształtowanie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie na przykładzie MGGP S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-10-03 12:09:09

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca ma bardzo szeroki zakres tematyczny, składa się z siedmiu rozdziałów, w skład których wchodzą: część teoretyczna obejmująca pierwsze trzy rozdziały oraz część empiryczna obejmująca następne cztery rozdziały. Część teoretyczna zawiera wiele definicji dotyczących przedsiębiorstwa, jego składników, funkcjonowania oraz strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Ukazuje rolę kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie oraz czynniki które ją kształtują. Część teoretyczna stanowi podstawę do części empirycznej, w której są zawarte zachodzące aspekty strategii firmy, kultura organizacyjna, poprzez opisane procesy jakie istnieją w MGGP S.A. Diagnoza kultury organizacyjnej w MGGP S.A. została dokonana poprzez zbadanie stylu przywództwa oraz ocenę funkcjonowania komunikacji w przedsiębiorstwie. Diagnozowane obszary, wcześniej nie podlegały badaniom. Styl przywództwa oraz funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie są obszarami mającymi decydujący wpływ na kształtowanie kultury organizacyjnej. Otrzymane wyniki posłużą do oceny stanu faktycznego, jaki istnieje obecnie w przedsiębiorstwie i będą podstawą do prowadzenia dalszego doskonalenia tych obszarów. Do przeprowadzenia badania stylu przywództwa, zostały wybrane testy wg koncepcji Herseya – Blancharda, natomiast zbadanie funkcjonowania komunikacji zostało przeprowadzone w oparciu o testy zawodowe pozyskane ze strony internetowej. Badania zostały przeprowadzone w sposób obiektywny, pozwoliły uzyskać obraz stanu rzeczywistego, jaki ma miejsce w MGGP S.A.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi, kultura organizacyjna, strategia zarządzania, zarządzanie

Cytowanie