Zastosowanie metody Triz w pedagogice

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Mróz, Tomasz
dc.date.accessioned 2014-01-10T14:28:38Z
dc.date.available 2014-01-10T14:28:38Z
dc.date.issued 2012-10-10 23:54:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3742
dc.description.abstract Metody twórczego rozwiązywania problemów są coraz bardziej popularnym narzędziem, świadomej, celowej, zorganizowanej pracy nad problemami, w których obecnie dominuje strona kwalitatywna. Podczas rozwiązywania problemów twórczych szczególnego znaczenia nabiera synteza, intuicja i podświadomość. W pracy dokonano analizy ogólnodostępnych treści jednej z metod twórczego rozwiązywania problemów, metody TRIZ, mającej swoje zastosowanie między innymi w pedagogice. Wykorzystano literaturę oraz szereg artykułów ze stron internetowych poświęconych tematyce TRIZ Pedagogiki. TRIZ pedagogika zauważalnie podnosi jakość kształcenia, jest cennym narzędziem w rękach pedagogów, i ułatwieniem pracy dla dzieci. Nacisk na pozbycie się schematów ideowych zwanych przez twórce TRIZ, Henryka Altszullera – wektorem inercji, tak jak i nauka wieloekranowego widzenia obiektu w czasie i przestrzeni są głównymi atutami metody. Metoda bazuje na zasadach, aksjomatach, posługując się również zadaniami otwartymi, którym jej twórcy nadają znaczenie szczególne, jako rozwijające i inspirujące swoją wielowariantowością. Prostota metody pozwala na zastosowanie jej zarówno na przedmiotach szkolnych, lekcjach wychowawczych, jak i codziennym życiu w środowisku domowym. TRIZ pedagogika uczy dzieci skutecznego myślenia, uelastycznia umysł, ponadto wyzwala myślenie dialektyczne, zapewnia szeroki rozwój, a także dzięki odpowiednim technikom - aktywizuje ucznia. pl
dc.description.abstract Creative problem solving methods are becoming increasingly popular tool, conscious, purposeful, organized labor on the problems that currently dominates quality page. During the creative problem solving is particularly important synthesis, intuition and the subconscious. The thesis presents an analysis of public content on one of the methods of creative problem solving, TRIZ method, which has its application, among others in education. I used the literature, and a some of articles from web sites devoted to TRIZ Pedagogy. TRIZ pedagogy noticeably improves the quality of education, is a valuable tool in the hands of educators, and facilitating the work of children. Acced on getting rid of ideas schematic called by the creator of TRIZ, Henry Altszullera - vector of inertia, as well as multi-screen view of learning object in space and time are the main advantages of the method. The method is based on the principles, axioms, using the open tasks, where the authors give a special importance as developing and inspiring it variability. The simplicity of the method allows the use of both the school subjects, educational classes, and daily life in the home environment. TRIZ education teaches children effective thinking, relaxes the mind, also triggers the dialectical thinking, provides a broad development, and thanks also through appropriate technology - activates the student. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject TRIZ pedagogika pl
dc.subject twórcze rozwiązywanie problemów pl
dc.subject pedagogika pl
dc.subject Henryk Altszuller pl
dc.subject wektor innercji pl
dc.subject idealny wynik końcowy pl
dc.subject TRIZ pedagogy pl
dc.subject creative problem solving pl
dc.subject inertia vector pl
dc.subject the ideal final result pl
dc.title Zastosowanie metody Triz w pedagogice pl
dc.title.alternative Application of Triz in education pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-10T10:42:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info