Płacowe i pozapłacowe formy motywowania pracowników na przykładzie firmy produkcyjnej i handlowej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-09-27 11:31:29

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca ma na celu przedstawienie płacowych i pozapłacowych form motywowania pracowników na przykładzie firmy produkcyjnej i handlowej wraz z wyjaśnieniem pokrewnych terminów: motywowanie, formy motywacji, modele motywacji. Badanie empiryczne było prowadzone na terenie województwa śląskiego od czerwca do lipca 2012. Na pytania zawarte w kwestionariuszu ankiet odpowiedziało 20 osób (wszyscy respondenci byli osobami pełnoletnimi). Pytania dotyczyły głównie form motywowania. W pracy analizowane były nie tylko dane uzyskane z ankiet, ale również dane, które uzyskano bezpośrednio od pracownika jednego ze sklepu Real oraz Unitrans na terenie województwa śląskiego. Zaprezentowano wyniki analizy z której wynika, że dla respondentów z firmy Real, najważniejsze są płacowe formy motywowania, w przeciwieństwie do pracowników firmy Unitrans. Pomimo faktu, iż w przedsiębiorstwie Unitrans nie ma możliwości awansu, pracownicy czują się bardziej docenieni i dlatego też bardziej angażują się w jej rozwój. Biorąc pod uwagę analizę obu firm, większe zainteresowaniem cieszy się firma Unitrans. Pomimo, iż w przeciwieństwie do firmy Real, jest mniejsza i działa na mniejszym obszarze może poszczycić się wieloma walorami, które przyczyniają się do lepszych warunków pracy i płacy.
The aim of this paper was to present the financial and non-financial forms of motivating employees in a production and commercial company with the explanation of terms: motivation, forms of motivation, models of motivation. Empirical study were conducted in the voivodeship of śląsk from June till July 2012. The questionary survey answered 20 people (all respondents were adults). Questions were focused on the forms of motivation. The data is not only analyzed from the survey, but also from the information given by the employees from the store Real and, the company Unitrans. The results of the survey show that for respondents from Real, company the most important form of motivation is money, as opposed to Unitrans employees. Despite the fact that the company Unitrans has no opportunities for promotion, employees feel more valued and therefore more involved in the development of the company. Taking into account the analysis of the two companies Unitrans has greater interest. Despite the fact that Unitrans is much smaller than Real, and works on smaller areas, it possesses many qualities that contribute to better working conditions and wages.

Opis

Słowa kluczowe

motywowanie, Unitrans, formy motywowania, modele motywowania, motivation, Unitrans, forms of motivation, models of motivation, Real

Cytowanie