Tematem pracy jest „Ekspansja polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynek chiński”. Precyzja tego tematu wynika ze specyfiki funkcjonowania MSP w konfrontacji z ekspansją rynkową na teren Azji. Inspiracją do poświęcenia większej uwagi temu tematowi stała się strategia zdobywania rynków przez małe podmioty gospodarcze, które posiadając znacznie mniejsze zatrudnienia i często ograniczone fundusze, muszą konkurować z korporacjami w ubieganiu się o rynki, które dla wszystkich podmiotów są szczególne i trudne do zdobycia, ale z drugiej strony bardzo dochodowe i stąd powstaje ogromna presja ich zdobycia. Niniejsza praca, a dokładnie badania przeprowadzone na próbie 20 małych i średnich przedsiębiorstw współpracujących z rynkiem chińskim, ma za zadanie pokazać podejście polskich przedsiębiorców w osiągnięciu sukcesu handlowego na rynku chińskim. Doświadczenia ze współpracy handlowej dowodzą, że międzynarodowa wymiana gospodarcza z Chinami jest grą o sumie dodatniej, czyli przynosi korzyści zarówno stronie eksportującej, jak i importującej.
The topic of the thesis is „The expansion of Polish small and medium-size enterprises on the Chinese market” Accuracy of this topic is the results of the specific needs of SMEs in the face of market expansion into Asia. The inspiration to pay more attention to this subject was a strategy of gaining market by small business, which has much smaller employment and often limited resources than big corporations but still do their best to compete with them. The pressure put on companies is even bigger because of possible profitability waiting on Chinese market. The following chapters and especially conducted research on 20 SMEs that has already been present on a Chinese market for a few years have a goal to illustrate the way of Polish companies achieving business success on Chinese market. Experience that one gains while making business with Chinese is profitable for both sides.