Metody pozyskiwania i utrzymywania klientów oparte na przykładzie stacji dealerskiej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-09-17 13:45:57

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Z biegiem czasu świat przechodzi transformacje, by dopasować się do ciągłych zmian, potrzeb i oczekiwań ludzi. Tak też dzieje się z rynkiem, na którym obecnie graczem rozdającym karty nie jest ani państwo ani przedsiębiorcy, a klienci. Praca ta ukazuje bardzo ważną kwestię, mianowicie sukces firmy usługowej, który może być osiągnięty jedynie dzięki konsumentom. Oczywiście jest wiele aspektów mających na to wpływ, nie mniej jednak to klient wytycza kierunki działań, trendy, potrzeby, a nawet, pośrednio, ceny. Klient jest skarbnicą wiedzy przedsiębiorcy, jego źródłem dochodu a także najlepszym przyjacielem, który, choć czasem drastycznie, pokazuje jaką strategię obrać by osiągnąć zamierzony cel. W pracy uwzględnione są najbardziej uniwersalne środki, techniki i metody, które sprawdzają się w niemal każdym przedsiębiorstwie usługowo-handlowym – także salonie dealerskim. Pozwala to na praktyczne zrozumienie funkcjonowania i istotności klienta na rynku oraz roli jaką odgrywa w istnieniu przedsiębiorstwa. Celem pracy jest ukazanie pozycji klienta w hierarchii wartości stacji dealerskiej marki Volkswagen, a będzie to możliwe dzięki ankiecie badawczej przeprowadzonej zarówno na pracownikach stacji jak i klientach, dotyczącej oceny narzędzi badania poziomu jakości i satysfakcji klientów.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, przedsiębiorstwo usługowe, dealer samochodowy, obsługa klienta, konkurencyjność przedsiębiorstwa, motywowanie pracowników, zarządzanie zasobami ludzkimi, lojalność klientów

Cytowanie