Promocja mix - kompozycja form i sposobów społecznej komunikacji firmy z otoczeniem na przykładzie Firmy Oponiarskiej S.A. w Dębicy

Brak miniatury

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Przedsiębiorstwa coraz częściej szukają środka, który przyczyni się do zwiększenia świadomości o danym produkcie, a w konsekwencji do wzrostu sprzedaży i ugruntowania j pozycji na rynku. Wykorzystują określone środki promocji, aby wzbudzić w potencjalnym kliencie potrzebę i chęć posiadania tegoż produktu. Reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations oraz sponsoring, będący nową formą działania, to doskonałe narzędzia służące zwiększeniu wartości dodanej firmy. Celem niniejszej pracy jest ukazanie skuteczności środków promocyjnych, bez istnienia których przedsiębiorstwa nie byłyby w stanie zaistnieć w realiach istniejącej konkurencji, a także ukazanie, jak Firma Oponiarska Dębica S.A. wykorzystuje określone narzędzia promocyjne, aby zwiększyć sprzedaż. Przedstawiono formy i sposoby komunikowania się firmy z otoczeniem oraz charakterystykę polityki promocji – mix. Omówiono podstawowe środki promocyjne, ich zalety i wady, a także skuteczność ich stosowania. Zaprezentowano charakterystykę Firmy Oponiarskej Dębica S.A. oraz opisano wykorzystane przez nią środki promocji.

Opis

Słowa kluczowe

komunikacja, promocja, marketing-mix, polityka promocji, sprzedaż, reklama, sponsoring

Cytowanie