Alianse strategiczne jako jedna z form współpracy między przedsiębiorstwami

Brak miniatury

Data

2001

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy postanowiono przyjrzeć się bliżej tej formie współpracy na tle innych form konsolidacji przedsiębiorstw, ponieważ są one uznawane za jedne z najbardziej efektywnych form kooperacji. Szybkie rozprzestrzenianie się aliansów strategicznych jest jednym z najbardziej znamiennych wydarzeń, z jakimi mamy do czynienia w otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstw w ciągu ostatnich 10 – 15 lat. Alianse te przybierają bardzo różnorodne formy i biorą w nich udział bardzo różne przedsiębiorstwa – od wielkich grup, często wielonarodowych, po średnie i małe firmy. Współdziałanie to obejmuje wszystkie dziedziny działalności w przemyśle i usługach, od badań i rozwoju, poprzez produkcję, po komercjalizację osiągniętych wyników i wytworzonych produktów. Alianse strategiczne w szczególnych warunkach jakie panują w Polsce są szansą rozwoju małych przedsiębiorstw, a także mogą być pomocne w przekształcaniu przedsiębiorstw państwowych, co zostało pokazane w pracy. Celem niniejszej pracy jest pokazanie aliansów strategicznych jako jednej z form współpracy między przedsiębiorstwami a także przedstawienie przesłanek ich zawierania.

Opis

Słowa kluczowe

współpraca przedsiębiorstw, fuzje, przejęcia, alians strategiczny, umowy partnerskie, zasoby ludzkie, gospodarka polska, HSW S.A., Komatsu America International Company, DRESSTA Sp. z o.o.

Cytowanie