Wizerunek Polski za granicą - na przykładzie opinii Włochów

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wizerunek kraju jest kształtowany poprzez wiele czynników. Za granicą kraju dajemy się poznać poprzez politykę, kulturę, historię, produkty czy też usługi. To w jaki sposób jesteśmy postrzegani za granicą to właśnie nasz wizerunek, który został stworzony w świadomości cudzoziemców dzięki milionom komunikatów wysyłanych codziennie. Proces komunikacji wizerunku kraju nie jest zjawiskiem nowym, istnieje tak długo, jak istnieją państwa. Zdolność projekcji wizerunku musi posiadać każde państwo. Nowe technologie i nowoczesne techniki marketingowe stwarzają ogromne możliwości w promocji kraju. Miejscem budowania wizerunku kraju stają się media, Internet, ale także filmy, które tworzą w świadomości cudzoziemców obraz Polaków i Polski. Państwa silniej niż kiedykolwiek dążą do projekcji swojej siły politycznej, gospodarczej, rozszerzenia sfer wpływów i podniesienia prestiżu międzynarodowego poprzez swój pozytywny wizerunek. W kształtowaniu wizerunku kraju najważniejsze jest to, aby powstał wiarygodny, spójny i realistyczny wizerunek, podnoszący międzynarodową konkurencyjność kraju. W przeciwnym razie wizerunek będzie kształtował się poprzez niepełne informacje i często negatywne stereotypy. Wiadomo jest, że to właśnie wiedza o kraju jaką dysponują cudzoziemcy jest podstawą w kształtowaniu wizerunku. Głównym celem pracy jest przedstawienie jak wygląda wizerunek Polski za granicą na przykładzie opinii Włochów. Za cel postawiono sobie zgromadzenie jak największej ilości informacji na temat w jaki sposób Włosi postrzegają Polskę. Skojarzenia i postawy Włochów pozwalają ustalić w jaki sposób my i nasz kraj jesteśmy postrzegani poza granicami Polski.

Opis

Słowa kluczowe

wizerunek, wizerunek kraju, reklama, public relations, promocja osobista, Polska, Włochy

Cytowanie