Sprawozdania w sektorze finansów publicznych na przykładzie Zespołu Szkół Nr 5-Specjalnych w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Babuśka, Ewa
dc.contributor.author Obrzut, Joanna
dc.date.accessioned 2014-01-16T08:42:10Z
dc.date.available 2014-01-16T08:42:10Z
dc.date.issued 2012-08-31 20:19:16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4098
dc.description.abstract W pracy omówiono sprawozdawczość finansową i budżetową jednostek sektora finansów publicznych z wykonania budżetu, która jest podstawowym źródłem informacji służącym do analizy i oceny gospodarki finansowej tych jednostek. W celu przybliżenia tematyki sprawozdawczości przeprowadzono badania na podstawie danych rachunkowych Zespołu Szkół Nr 5-Specjalnych z siedzibą w Nowym Sączu. Sporządzane w badanej jednostce sprawozdania finansowe i budżetowe poddano analizie porównawczej. Przeprowadzone rozważania potwierdzają tezę, iż w gospodarce finansowej badanej Szkoły, a w szczególności w zakresie sprawozdawczości, dokonują się ciągłe zmiany w gromadzeniu i prezentacji danych. Ma to na celu zwiększenie przejrzystości, ulepszenie zasad prezentacji danych w sprawozdaniach finansowych i budżetowych. Szkoła prawidłowo sporządza i w terminie przekazuje sprawozdania jednostce nadrzędnej i dostosowuje swoją politykę rachunkowości do zmieniających się przepisów. Analiza danych finansowych przeprowadzona w badanej jednostce ukazuje jej sytuację finansową, która ma wpływ na budżet jednostki samorządu terytorialnego i decyzje podejmowane na szczeblu gminy. Sytuacja finansowa badanej jednostki w sposób pośredni oddziaływuje także na budżet państwa i całą gospodarkę. pl
dc.description.abstract In this dissertation you can find the financial and budgetary reporting of public finance sector units in budget realisation which is the main source of information used for analysing and assessment of these units’ financial economy. In order to familiarize the subject of reporting, the research based on value data from The Group of Schools No 5 – for students with learning difficulties based in Nowy Sącz were carried out. The financial and budgetary reports prepared in the surveyed unit were submitted to comparative analysis. The carried out research validates the thesis that in the surveyed school financial economy, especially in reporting, there are constant changes in gaining and presenting data. The aim of it is to increase clarity and improve ways of preparing data in the financial and budgetary reporting. The School prepares reports properly and submits them on time to higher level agency, it also adjusts its accounting policy to the changing regulations. Analysis of the financial data carried out in the surveyed unit presents its financial situation, which influences local council’s budget and decisions taken on borough level. The financial situation of the surveyed unit also influences indirectly the national budget and the whole economy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject sprawozdawczość finansowa pl
dc.subject sprawozdawczość budżetowa pl
dc.subject analiza finansowa pl
dc.subject jednostka budżetowa pl
dc.subject budżet jednostki samorządu terytorialnego pl
dc.subject budżet państwa pl
dc.subject financial reporting pl
dc.subject budgetary reporting pl
dc.subject financial analysis pl
dc.subject budgetary unit pl
dc.subject local council’s budget pl
dc.subject the national budget pl
dc.title Sprawozdania w sektorze finansów publicznych na przykładzie Zespołu Szkół Nr 5-Specjalnych w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative The reports in public finance sector as exemplified by The Group of Schools No 5 – for students with learning difficulties pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-15T13:39:38Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info