Techniki menedżerskie w branży turystycznej
Ładowanie...
Data
2012-09-03 16:11:18
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca ma dwa cele. Pierwszym celem jest przybliżyć podstawowe pojęcia z dziedziny turystyki oraz pojęcie systemu turystyki gospodarczej zaś drugim celem jest próba dokonania analizy procesu zarządzania turystyką oraz wyjaśnienie kluczowych aspektów tej działalności jak również przybliżenie konkretnych metod i technik skutecznego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi o różnym profilu. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia podstawową terminologię i pojęcia z dziedziny turystyki oraz turystykę jako sektor gospodarki. W drugiej części rozdziału dokonano analizy turystyki jako gałęzi gospodarki narodowej i regionalnej oraz podjęto próbę przybliżenia problematyki wykorzystywanych czynników produkcji w sektorze turystycznym. Rozdział trzeci przedstawia zarządzanie marketingiem i finansami w branży turystycznej. W marketingu uwaga menedżerów jest kierowana na zewnątrz przedsiębiorstwa i uwrażliwia ich na potrzeby klientów, co jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym, globalnym rynku turystycznym. Podejęto próbę przedstawienia procesu marketingowego i uzasadniono potrzebę planowania marketingowego w działalności turystycznej. Przedstawiono technikami zarządzania zyskiem lub zarządzania przychodami jako istotne elementy technik menedżerskich w branży turystycznej. W podsumowaniu pracy starano się zwrócić uwagę, że każdy menadżer pracujący w branży turystycznej powinien znać techniki menadżerskie w branży turystycznej, aby mógł osiągać wysokie wyniki w kierowaniu organizacją. Wymaga to zrozumienia specyfiki usług i dostosowania do niej sposobu zarządzania.
Opis
Słowa kluczowe
turystyka, zarządzanie przedsiębiorstwem, przedsiębiorstwo turystyczne, marketing, finanse