Wykorzystanie systemów zarządzania jakością na przykładzie firmy RABEN POLSKA Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-07-31 23:42:32

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie znaczenia doskonalenia procesów związanych z systemem zarządzania jakością i sprawnością obsługi klientów jako czynników mających duże znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa usługowego na rynku. Podstawową tezę stanowi stwierdzenie, że podnoszenie jakości przyczyniają się do wzrostu wydajności pracy i efektywności. Główną inspiracją do podjęcia tematu były własne zainteresowania autora oraz wybrany kierunek studiów. Praca składa się z czterech rozdziałów podporządkowanych tematowi pracy. Rozdział pierwszy dotyczy podstawowych pojęć systemu zarządzania jakością. Rozdział drugi porusza problematykę związaną z przesłankami wdrożenia systemu jakości w przedsiębiorstwie. Rozdział trzeci związany jest z korzyściami wynikającymi z posiadania certyfikatu. Rozdział czwarty prezentuje przykład przedsiębiorstwa ze znakiem jakości – spółki Raben Spółka z o.o. Założony cel rozważań prowadzonych w pracy realizowano poprzez studia nad literaturą krajową oraz podstawowymi dla tematu danymi udostępnionymi przez przedsiębiorstwo Raben Sp. z o.o. W pracy zastosowano następujące metody badawcze: metodę analizy logicznej, analizy i krytyki piśmiennictwa, a także badania empiryczne przeprowadzone na podstawie danych i obserwacji badanego przedsiębiorstwa. Źródłami, z których czerpano były pozycje książkowe, czasopisma poświęcone istocie jakości. W pracy starano się jak najlepiej wykorzystać dostępne źródła oraz literaturę. Ze względu na dynamiczny rozwój poruszanej problematyki opierano się także na witrynach www, które dostarczały najświeższych informacji, często niedostępnych w innych źródłach.
The main point of this work is to present the importance of improving processes related to quality of management systems and efficiency of customer service as a factor of major competitiveness of the company in the market. The basic statement of it is, that the increasing the quality of work improves its efficiency and helps the employment growth. Main inspiration of this subject was the own author’s interests and chosen field of study. Diploma work contains four chapters subordinated to the main subject. The first is the basic concept of quality management system. The second chapter shows the implementation of evidence quality in the company. The Third chapter is related to the benefits of having a certificate. The fourth chapter presents an example of quality of the Raben corporation. Objective consideration of this work was done by studying available literature for this subject and basic dates from the Raben corporation. In diploma work the following researches are used : method of logical analysis, critique and analysis of the literature, and also empirical researches made on evidence and observations of the enterprise. The sources on hand for this work were books and magazines devoted to the essence of quality. In this diploma work attempted to present the all best available resources and literature for this subject. Because of dynamic development of the subject some newest information was based on the internet researches – which are still unavailable in other sources.

Opis

Słowa kluczowe

jakość, certyfikacja systemu jakości, podejście systemowe, organizacja, koncepcje zarządzania, normy, quality, certification procedure, systems approach, organization, management concepts, standards

Cytowanie