Praca przedstawia problematykę kształtowania wizerunku własnej osoby. Wychodząc
od teoretycznych rozważań w pracy dokonano analizy zagadnień personal brandingu oraz
narzędzi pomocnych użytecznych w komunikowaniu i budowaniu wizerunku. Dało to
podstawę do realizacji zasadniczej części pracy – badania bezpośredniego, którym było
poznanie wiedzy i opinii oraz zachowań młodych osób w zakresie kształtowania ich własnego
wizerunku. Badanie bezpośrednie przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza
ankiety. Wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że młodzi świadomie kształtują swój wizerunek,
wykorzystując do tego głównie Internet i serwisy społecznościowe. Istotne było również
poznanie wartości, przekonań, zasad oraz opinii badanych osób na temat ich cech, które
wyróżniają ich spośród innych osób. Wobec powyższych wyników, wskazano na istotne
czynniki identyfikujące tożsamość osoby oraz wskazanie efektywnych sposobów i metod
komunikowania, które budują wizerunek.
The document analyses issues of building ones public perception. Arising from
theoretical aspects of the subject an analysis has been carried out to incorporate personal
branding and tools used in communication and public perception forming. This gives a base
for the main part of the document – a direct study of assessing the knowledge and opinion of
the youth in relation to building their public perception. Direct study has been conducted
using a questionnaire. The results allowed to form an opinion that young people do form their
public perception consciously, using mainly the Internet and social media. A key to
understand was to asses the values, believes and rules that govern the subjects behaviour in
respect to their unique features that let them stand up from the rest of the population. Having
analysed the results, an identification of key components of personality have been provided as
well as an assessment of efficient methods of communication that support public perception.