Handel elektroniczny: stan obecny i perspektywy rozwoju w Polsce
Ładowanie...
Data
2012-07-19 01:29:29
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Autor w niniejszej pracy próbuje dokonać analizy dotychczasowego stopnia rozwoju
handlu elektronicznego w Polsce oraz barier i perspektyw jego rozwoju w przyszłości.
Aby dokładniej przeanalizować przedstawione w pracy hipotezy i pytania badawcze,
autor pracy, jako technikę zbierania informacji, wykorzystał ankietę. Badania zostały
przeprowadzone w kwietniu 2012 roku.
Użyte w pracy źródła wtórne i przedstawione wyniki badań ankietowanych,
pozwalają stwierdzić, iż handel elektroniczny w Polsce ma dobre perspektywy na przyszłość.
Handel elektroniczny dynamicznie się rozwija. Ciągle przybywa internautów i klientów
kupujących w sieci. Rośnie również poziom wykorzystania Internetu w polskich firmach.
Istnieje wciąż jednak kilka barier handlu elektronicznego. Choć nie da się pominąć braku
możliwości dotknięcia, przetestowania przed wysyłką towaru, który klient chce kupić, to
jednak pozostałe czynniki można ograniczyć. Mowa tu przede wszystkim o przepisach
prawnych określanych przez ustawodawców i bezpieczeństwie transakcji. To bezpieczeństwo
warunkuje udany start i przetrwanie firmy w elektronicznym biznesie. Jest również swoistym
kluczem do portfeli nabywców, którzy tylko wtedy będą skłonni robić zakupy, jeżeli będą
absolutnie przekonani o bezpieczeństwie zawieranej transakcji.
Mimo istnienia pewnych ograniczeń dla handlu w Internecie, to właśnie ta forma
sprzedaży ma szanse stać się dominującą dziedziną polskiej gospodarki.
The author in this paper attempts to analyze the current level of development of electronic commerce in Poland and the barriers and prospects for its future development. To further analyze the work presented in the hypotheses and research questions, the author of the work, as the technique of gathering information, used a questionnaire. The study was conducted in April 2012. Used in the work of secondary sources, and presented results of the respondents to the conclusion that e-commerce in Poland has good prospects for the future. Electronic commerce is booming. Still to come, and buyers of Internet users in the network. Is also growing levels of Internet use in Polish companies. There are still some barriers to electronic commerce. Although it is impossible to ignore the lack of opportunities to touch, test prior to shipment of the goods that the customer wants to buy it but other factors can be reduced. The reference is primarily determined by the law makers and the security of transactions. It's safe and successful launch determines the survival of the company in the electronic business. It is also a kind of key to portfolio buyers who are willing to only make purchases if they are absolutely convinced of the safety of their transaction. Even though there are certain restrictions to trade on the Internet, it is this form of selling is likely to become the dominant area of the Polish economy.
The author in this paper attempts to analyze the current level of development of electronic commerce in Poland and the barriers and prospects for its future development. To further analyze the work presented in the hypotheses and research questions, the author of the work, as the technique of gathering information, used a questionnaire. The study was conducted in April 2012. Used in the work of secondary sources, and presented results of the respondents to the conclusion that e-commerce in Poland has good prospects for the future. Electronic commerce is booming. Still to come, and buyers of Internet users in the network. Is also growing levels of Internet use in Polish companies. There are still some barriers to electronic commerce. Although it is impossible to ignore the lack of opportunities to touch, test prior to shipment of the goods that the customer wants to buy it but other factors can be reduced. The reference is primarily determined by the law makers and the security of transactions. It's safe and successful launch determines the survival of the company in the electronic business. It is also a kind of key to portfolio buyers who are willing to only make purchases if they are absolutely convinced of the safety of their transaction. Even though there are certain restrictions to trade on the Internet, it is this form of selling is likely to become the dominant area of the Polish economy.
Opis
Słowa kluczowe
e-commerce, e-klient, e-płatności, handel elektroniczny, handel internetowy, Internet, platformy sprzedażowe, sklep internetowy