Komunikacja wewnętrzna w firmie DHL - jej ograniczenia i możliwości w opinii pracowników

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-07-16 10:47:21

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Jeszcze do niedawna komunikowanie firm postrzegane było jedynie przez zewnętrzny pryzmat, czyli komunikację marketingową, public relations, itp. Obecnie istotna w nowoczesnej firmie staje się sprawna komunikacja wewnętrzna. Niniejsza praca poświęcona jest zagadnieniu komunikacji wewnętrznej w firmie DHL Sp. z o.o. Na podstawie wiedzy uzyskanej z badań własnych, wnioskować można, że wpływ na efektywną komunikację ma wiele czynników. Nie wszystkie są jednak w prawidłowy sposób wykorzystywane w firmie DHL. Powoduje to, że system komunikacji wewnętrznej nie jest w pełni efektywny. Najsłabszym ogniwem jest komunikacja pionowa w firmie. Szczególnie istotne są słabe więzi w komunikacji interpersonalnej, które rzutują na przekaz informacji. Należą do nich: bariery w przepływie informacji z dołu do góry oraz opóźnienia informacji niezbędnych pracownikom do ich codziennej pracy. Wnioski wypływające z badań pozwoliły wskazać kierunki poprawy funkcjonującego w firmie DHL systemu komunikacji wewnętrznej, które powinny być skoncentrowane na zmianie systemu oceniania pracowników i powiązania go z terminowością wykonywanych zadań w tej firmie kurierskiej, co w konsekwencji poprawi przepływ informacji oraz umożliwi podejmowanie działań w obszarze komunikacji w firmie na podstawie diagnozy opinii i rzeczywistych uwarunkowań komunikacji pracowników w toku wykonywanych zadań.
Until recently, the company was perceived to communicate only externally, using the marketing communication, public relations, etc. Currently it is essential in a modern company to establish efficient internal communication. This paper is devoted to the issue of internal communications within the DHL Ltd. Based on the knowledge gained from personal research, it appears that there are many factors that have an impact on effective communication. Not all of them however, are properly used by DHL. This makes the communication system not fully effective. The weakest link is vertical communication within the company. Exceptionally important are the weak links in interpersonal communication, which affect the information flow. These include: the barriers in information flow from bottom to top and employees not receiving the information necessary for their daily work on time. The findings of the study form an action plan to improve the internal communication system currently in place within DHL, which should be focused on changing the employee evaluation system and linking it with timetables and service levels in this courier company. This which will eventually improve the information flow and will allow decision making based on opinion evaluation and actual conditions while performing work related tasks.

Opis

Słowa kluczowe

system komunikowania, komunikacja interpersonalna, modele komunikacji, komunikacja wewnętrzna, ankieta, efektywne komunikowanie, bariery komunikacyjne, system of communication, interpersonal communication, models of communication, internal communication, survey, effective communication, communication barriers

Cytowanie