Ocena pozycji konkurencyjnej Przedsiębiorstwa Produkcyjnego Oknoplast-Kraków Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Podejmowanie decyzji dotyczących przedsiębiorstwa, sterowanie nimi, elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się warunków zewnętrznych i wewnętrznych oraz kierowanie procesem realizacji tych celów, staje się coraz trudniejsze i coraz bardziej skomplikowane. Dlatego też konkurencyjność przedsiębiorstwa jest jednym najważniejszych instrumentów zarządzania. Jest to podstawa, na której można dopiero budować bardziej wyrafinowaną koncepcję działania przedsiębiorstwa. Celem opracowania jest adaptacja i praktyczne zastosowanie szeregu instrumentów i procedur postępowania stosowanych w zarządzaniu strategicznym, które jest niezbędne do oceny działalności przedsiębiorstwa działającego w warunkach konkurencji. Opracowanie składa się z czterech części. Pierwsza i druga to teoretyczna prezentacja istoty zarządzania strategicznego przedsiębiorstwa w warunkach tak wielkiej konkurencji, zaś dwie ostatnie przedstawiają jego praktyczne zastosowanie na przykładzie żywego organizmu, jakim jest Przedsiębiorstwa Produkcyjne Oknoplast- Kraków Sp. zo.o., jest to tak zwana część empiryczna. Dużą ilość informacji dotyczących badanego przedsiębiorstwa dostarczyły publikowane sprawozdania w prasie oraz własne obserwacje piszącego parce. W badaniach zastosowano metodę bezpośredniego wywiadu z kadrą kierowniczą i pracownikami pionu ekonomiczno-finansowego oraz handlowego badanego przedsiębiorstwa.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, analiza otoczenia konkurencyjnego, metody portfelowe, Przedsiębiorstwo Produkcyjne Oknoplast-Kraków Sp. z o.o., przedsiębiorczość

Cytowanie