Promocja marketingowa w firmie na przykładzie spółki Avon Cosmetics

Brak miniatury

Data

2003

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Gwałtowny rozwój różnych form promocji w Polsce stał się widoczny w momencie wprowadzenia gospodarki rynkowej. Po narzędzia promocji najwcześniej sięgnęły firmy zagraniczne, które od końca lat 80-tych poważniej zainteresowały się polskim rynkiem. Pojawienie się promocji produktów i usług na polskim rynku miało charakter nagły, ale wystarczył krótki okres czasu, aby zjawisko to stało się powszechne i zaczęło dynamicznie rozwijać. W ostatnich latach promocja stała się jednym z bardziej widocznych zjawisk wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa. Przyczyny zainteresowania się promocją przez firmy są oczywiste. Produkt pozostawiony sam sobie może nie przetrwać na rynku, dlatego bardzo ważną rolę odgrywa intensywne komunikowanie się z otoczeniem. Rozmiary konkurencji powodują że promocja staje się naczelnym zadaniem stawianym przed firmami, które chciałyby zaistnieć i odnieść sukces na rynku. Celem niniejszej pracy jest analiza działalności promocyjnej w dużym przedsiębiorstwie rynkowym o charakterze globalnym, jakim jest Avon Cosmetics. Jest to ciekawy przykład pokazujący jak szybko firma rozwinęła się i zdobyła popularność na polskim rynku. W pracy zakłada się, że w badanej firmie promocja służy nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale również spółka wykorzystuje promocję, aby przyciągnąć nowych konsumentów, nagradzać lojalnych klientów oraz zwiększać zakupy dokonywane przez nieregularnych użytkowników.

Opis

Słowa kluczowe

strategia marketingowa przedsiębiorstwa, promocja, marketing-mix, reklama, public relations, sprzedaż osobista, sponsoring, budżet promocji, firma Avon Cosmetics, sprzedaż kosmetyków

Cytowanie