Zarządzanie marką w banku BPH

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Marki doskonale pasują do ery łatwo wpadających w ucho sloganów i globalnej wioski. Wiele mówią podobnie myślącym ludziom na całym świecie, a wszystko za pomocą jednego zaledwie symbolu. Marki zostały wykreowane przez ludzi marketingu w dużych firmach po to, aby uwodzić klientów - aby sprzedawać produkty przez tworzenie i przekazywanie barwnych, lecz prostych idei w sposób jasny i przejrzysty - bezustannie i bez przerwy. Mechanizm brandingu został skonstruowany dla współczesnych technik komunikacji i przez nie określony. Idea brandingu odniosła jednak sukces, który przekroczył oczekiwania twórców - nawet tych najbardziej ambitnych. Niniejsza praca ma na celu ukazanie marki Banku BPH S.A. i siły jej postrzegania przez klientów. Dokonano charakterystyki marki – pojęcia, znaczenia i procesu jej kształtowania. Dokonano próby określenia wpływu marki na powodzenie produktu na rynku. Wyjaśniono pojęcie silnej marki i korzyści dla producenta płynące z faktu jej posiadania, określono lojalność klienta wobec marki, wzrost wielkości sprzedaży i wydłużenie cyklu życia produktu za pomocą marki. Scharakteryzowano wpływ marki na postrzeganie produktu na rynku. Omówiono istotę i korzyści ze stosowania marek, rolę wizerunku marki, pozycjonowanie marek produktów, wybór strategii marki. Przedstawiono metody wykorzystania instrumentów public relations stosowanych w marketingu bankowym, określono proces komunikacji z klientem na rynku usługi bankowej, scharakteryzowano środki public relations i ich wykorzystanie w marketingu bankowym oraz dokonano empirycznego zestawienia wiadomości o wizerunku marki banku BPH S.A..

Opis

Słowa kluczowe

marka, branding, zarządzanie marką, marketing bankowy, komunikacja, public relations, usługi bankowe

Cytowanie