Prezentowana poniżej problematyka jest związana z badaniem jak innowacyjne
pomysły wykorzystywane w turystyce wpływają na wyniki finansowe mikro i małych
przedsiębiorstw, rozwijających się w małych miejscowościach turystycznych.
Celem pracy jest udowodnienie, że innowacyjne inwestycje zarówno w skali
indywidualnych przedsiębiorstw, jak również w skali regionu znacznie przyczyniają się do
poprawy kondycji finansowej badanych firm.
W realizacji postawionych celów i weryfikacji hipotez wykorzystano badania
teoretyczne i empiryczne. Badania empiryczne, z uwzględnieniem informacji o charakterze
ilościowym, wykonano w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród przedsiębiorców
działających w powiecie tatrzańskim, gminy Bukowina Tatrzańska.
Wyniki badań potwierdzają zgodność założonych hipotez. Mieszkańcy
poszczególnych miejscowości uzyskali znaczną poprawę wyników finansowych dzięki
wprowadzanym innowacjom.
A topic presented below is associated with the study about how the innovative ideas
used in tourism affect the financial results of micro and small enterprises that are developing
in small tourist towns.
Aim of this study is to prove that innovative investments both at the scale of individual
companies and as well at the scale of region, significantly contribute to improvement of
financial condition of the surveyed companies.
Theoretical and empirical research have been used to realise the objectives and to
validate the hypotheses. Empirical studies, including quantative information, have been made
basing on a survey conducted among entrepreneurs operating in the municipality of Bukowina
Tatrzańska, district of Tatra.
The results of the studies confirm compatibility of assumed hypotheses. Residents of
each village have achieved significant improvement in financial performance due to these
implemented innovations.