Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie na przykładzie Optimus S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2001

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie i rozpoznanie wiedzy o zasadach i mechanizmach zarządzania strategicznego oraz określenie głównych kierunków rozwoju otoczenia, która jest systemem złożonym, do którego przedsiębiorstwo musi się dostosować a także – jeżeli jest to możliwe – zdobyć kontrolę nad poszczególnymi jego elementami. W założeniu niniejsza praca ma przedstawić procesy budowania strategii firmy w sposób kompleksowy i celowy. Jeżeli zarządzanie strategiczne ma spełniać określone funkcje i być skuteczne, musi opierać się na pewnych zasadach. Zarówno te zasady, jak i podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem strategicznym zawarte są w dalszej części pracy. W okresie gorszej koniunktury, gwałtownych zmian globalnych oraz rozwoju technologii, konieczne jest doskonalenie strategii, która pozwoli przedsiębiorstwu zwiększyć jego dynamikę rozwoju i udział w rynku. Możliwe jest to dzięki zastosowaniu narzędzi dostarczających pełnych i wiarygodnych informacji o otoczeniu i samym przedsiębiorstwie z punktu widzenia jego przyszłości. Hipoteza pracy brzmi: Zarządzanie strategiczne stanowi złożony proces, który dąży do zdiagnozowania sytuacji, badania szans, wykrywania i usuwania zagrożeń oraz realizacji zamierzonych celów. Umożliwia również w sposób racjonalny dostosowywanie się zmian związanych z sytuacją na rynku.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne, przedsiębiorstwo, OPTIMUS S.A., strategia firmy, analiza strategiczna, analiza SWOT, analiza rynku, analiza portfelowa, marketing-mix

Cytowanie