Analiza zachowań konsumentów w sferze turystyki uzdrowiskowej na przykładzie osób wypoczywających w Wysowej-Zdroju

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-07-09 11:37:22

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest analiza zachowań, opinii i postaw konsumentów wobec usług uzdrowiskowych i infrastruktury turystycznej miejscowości Wysowa-Zdrój. Przedmiotowa analiza będzie dotyczyć głównych powodów dla których wybierano pobyt w uzdrowisku, oceny walorów turystycznych i bazy turystyczno-uzdrowiskowej miejscowości, a także atrakcji z jakich korzystano podczas pobytu. W pracy postawiono następującą tezę: Wysowa-Zdrój jest bardzo atrakcyjnym miejscem pod względem wypoczynku i rekreacji, jednak kojarzona jest głównie z kuracją i usługami uzdrowiskowymi i powszechnie jest znana tylko z tych walorów. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział ukazuje podstawowe pojęcia związane z istotą zachowań konsumentów. Pokazano również z jakich głównych etapów składa się proces zakupowy. Następnie dokonano analizy wybranych modeli zachowań konsumenta oraz scharakteryzowano uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku. Rozdział drugi przybliża tematykę turystyki uzdrowiskowej oraz szczegółową charakterystykę usług uzdrowiskowych. Przeanalizowano również specyfikę zachowań konsumenckich turysty uzdrowiskowego wykorzystując dane statystyczne opracowane przez Główny Urząd Statystyczny i Instytut Turystyki. W trzecim rozdziale zawiera się charakterystyka uzdrowiska Wysowa-Zdrój, jego położenie geograficzne, rys historyczny regionu, walory przyrodnicze i krajobrazowe, kuracje uzdrowiskowe wykonywane w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego oraz przedstawiono atrakcje turystyczne tej miejscowości. Czwarty rozdział dotyczy metodologii i wyników badań własnych. Opisuje cel, problematykę badań, wybór metody i techniki badawczej, charakterystykę terenu badań i badanej próby oraz przebieg badań. Główny materiał badawczy, na którym opiera się ta praca został zebrany drogą sondażu ankietowego. Spostrzeżenia i wnioski, jakie nasunęły się w wyniku prowadzonych badań zamieszczono na końcu pracy.

Opis

Słowa kluczowe

zachowania konsumenta, uzdrowiska, turystyka uzdrowiskowa

Cytowanie