Dystrybucja i merchandising jako narzędzia rozwoju sprzedaży na przykładzie Frito Lay Poland

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-06-27 21:54:56

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Firmy chcąc przetrwać w panującym obecnie kryzysie gospodarczym i utrzymać się na rynku zmuszone są do podejmowania niezbędnych często radykalnych kroków, które mają na celu przede wszystkim „walkę” z konkurencją. Niniejsza praca jest analizą czynników rozwoju sprzedaży tj. dystrybucji i merchandisingu, które w tej „walce” odgrywają szczególną rolę. Opracowanie przedstawia zasady dystrybucji produktów i strategie merchandisingowe stosowane w firmie Frito Lay. Szczegółowo opisane zostały rozwiązania logistyczne (w tym również terenowe) i ich ewolucje oraz charakterystyka systemu dystrybucji produktów firmy prowadzonego za pomocą kilku typów kanałów dystrybucji, które jak to wynika z uzyskanych materiałów wewnętrznych firmy mają dynamiczny charakter, dostosowujący się do zmian zachodzących na rynku. Opracowanie zawiera również opis strategii merchandisingowej stosowanej w firmie, której głównym zadaniem jest pobudzenie potencjalnego konsumenta do impulsowego zakupu towaru. Analiza wyników stosowania instrumentów przez firmę, zarówno tych związanych z dystrybucją, jak i merchandisingiem, wskazuje na dalszą potrzebę ich stosowania jako, że w dużej mierze przyczyniły się do tego, iż firma Frito Lay jest obecnie liderem w kategorii słonych przekąsek na rynku.
Companies that want to survive in current economic crisis and keep their position on the market are often forced to take up radical steps which aim at ‘fighting’ competition. This thesis is an analysis of factors of sales development, such as distribution and merchandising, which play an essential part in this ‘fight’. The work presents rules of distribution of products and merchandising strategies in Frito Lay company. Logistic solutions ( field ones as well),their evolution, characteristic of sales distribution have been analysed in detail. The analysis of company’s documents has shown that they have dynamic character which adjusts to changes on the market. The thesis also includes description of merchandising strategies used in the company, which aim at stimulating potential customers to impulsive buying . The analysis of instruments used by the company, which are connected with distribution and merchandising, shows continuous need for using them , as they have largely contributed to current leader position of Frito Lay company on the market of salty snacks.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, narzędzia marketingowe, dystrybucja, merchandising, sprzedaż, PepsiCo, Frito Lay, marketing, tools of marketing, distribution, merchandising, sales, PepsiCo, Frito Lay

Cytowanie