Proces rekrutacji, selekcji i adaptacji na przykładzie firmy Ahold Polska

Ładowanie...
Miniatura

Data

2004

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Współczesna firma buduje swą przyszłość na ludziach. Tych którzy wykonują prace dla firmy, nazywa się w związku z tym kapitałem ludzkim. Oznacza to że inwestycja w ludzi ich dobór, szkolenie, rozwój, kształtowanie stosunków do pracy firmy i klienta powinna w perspektywie zwrócić, ale ponadto przynieść dodatkowe korzyści finansowe. Zdaniem większości specjalistów od zarządzania ludzie stanowią największy zasób każdego przedsiębiorstwa, od którego w głównej mierze zależą jego rezultaty i wartość ekonomiczna. Dlatego mówi się potencjale ludzkim że ten sam zespół ludzi w zależności od stosowanych metod i środków kierowania może osiągnąć bardzo różne rezultaty. Sprawą zasadniczą jest zatem wypracowanie skutecznych środków zarządzania zasobem ludzkim w firmie. Na podstawie firmy Ahold Polska przedstawiam zarys jak ważnym celem dla organizacji wydaje się zapewnienie właściwej rekrutacji, selekcji a następnie adaptacji zawodowej. Celem prezentowanej pracy jest przedstawienie tych czynników i ukazanie wpływu na organizację. Praca ma charakter teoretyczno – badawczy.

Opis

Słowa kluczowe

rekrutacja, selekcja, adaptacja zawodowa, zarządzanie zasobami ludzkimi, korporacje sieciowe, Ahold Polska

Cytowanie