Elementy erotyzmu i nieuczciwej reklamy wpływające na jej efektywność

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wykorzystywanie elementów erotycznych w reklamie jest obecnie popularnie stosowane gdyż według powszechnej opinii należą one do bodźców najskuteczniej oddziałujących na odbiorców. Pojawiają się one zarówno w sposób jawny, jak i w formie dyskretnych podtekstów. Erotyzm wykorzystywany jest do sprzedaży produktów bynajmniej niezwiązanych ze sferą seksualności człowieka, takich jak jogurty, grzejniki, cygara czy oczywiście samochody. Jego różnorodne formy, począwszy od niewinnego erotyzmu, przez delikatną erotykę po mocne, często wulgarne lub niesmaczne żarty można znaleźć we wszystkich mediach. Erotyzm stał się powszechny. Środki masowej komunikacji oparte na przekazie obrazkowym zdominowane zostały przez reklamy często przekraczające obowiązujące kanony estetyczne, utrwalających stereotypowe poglądy, często ocierające się o kicz czy pornografię. Agresywne reklamy oddziałują przede wszystkim na zmysły odbiorcy i powierzchowne emocje angażując potencjalnego klienta przede wszystkim na poziomie pozaintelektualnym. Na podstawie analizy przekazów reklamowych można dojść do wniosku, iż erotyzm jako jedyny z tematów interesujących współczesnego człowieka zachował moc przyciągania uwagi. Czy rzeczywiście odbiorcom przekazu reklamowego nie przeszkadza fakt, iż często są to powielane, mało oryginalne motywy na granicy dobrego smaku, mające za zadanie przede wszystkim prowokować? Niniejsza praca magisterska ma na celu przybliżenie zarówno społecznych jak i prawnych aspektów wykorzystywania erotyzmu w praktykach reklamowych.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, efektywność reklamy, komunikacja, przekaz, erotyzm, erotyzm w reklamie, nieuczciwa reklama, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, dobre obyczaje, reklama ukryta

Cytowanie